Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander II

zbigniewsycz@list.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Rewelacyjny napęd na polskie drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Niemiecki silnik nie pasuje do finezyjnej japońskiej konstrukcji. Musieli mi go wymienić z powodu wady fabrycznej
4,0
Całokształt
Auto bardzo dobre. "Wół roboczy" jak dla mnie - w ciągu roku 40 000km. Po szkole bezpiecznej jazdy zobaczyłem, że to auto naprawdę dużo może ale sytemy bezpieczeństwa czynnego (stabilizacja itp) działają dopiero w sytuacjach skrajnych, gdzie już jest za późno dla większości kierowców. W złych warunkach pogodowych nie należy mieć napędu ustawionego ani na 2WD ani nawet na 4WD Auto tylko tryb LOCK daje nam gwarancję bezpiecznej jazdy na śliskim. W zimie spisuje się auto doskonale. Wydajne ogrzewanie i swobodna jazda w trudniejszych warunkach. Agresywny wygląd daje przyjemne uczucie kiedy inni uciekają na parwy pas autostrady. Idealne auto na długie trasy. Mogłoby mieć jeszcze regulację lędźwiową oparcia i troszkę głębsze fotele. Wymieniłem dobry zestaw audio na jeszcze lepszy zestaw audio/video Alpina (komplet stacja sterująca, nawigacja, wzmacniacz, odtwarzacz DVD dla dziecka i kamera cofania).
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jak dla mnie jest słabą stroną tego auta. Nimiecka technologia zawiodła mnie po przejechaniu 7500km. Nagle z rury wydechowej poszedł "siwy dym" na autostradzie i auto stanęło. Okazało się później że to wada fabryczna i kilka takich przypadków już było stąd mam nowy silnik. Od tego czasu jeździ dobrze ale strach pozostał. Trochę za słaby do tego nadwozia. Zbyt wyczuwalna turbodziura. Zastanawiam się nad tuningiem
4,0
Skrzynia biegów
Tylko dobra bo II haczy i nie ma takiej płynności przełączania jak w Sace Starze. Od pewnego czasu z okolic skrzyni dochodzi klekot na II i III (II 1500 - 1800 obr/min a na III 1000 - 1100 obr/min). Serwis o tym wie ale nie może znaleźć przyczyny. Mam nadzieję, że to nic groźnego
5,0
Układ jezdny
Rewelacja na dziurawe polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Zamiast czujników zamontowałem z tyłu kamerę cofania razem z tuningiem audio/video. Rewelacyjna sprawa z jednym minusem (brudzi się w złych warunkach atmosferycznych)
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, bez zbędnej guzikologii, Przestawiłem jeszcze komputer i włącza światła automatycznie po starcie zapłonu. Mały minus za szybko brudzące się jasne plastiki na desce i nie tylko. Rewelacyjny pomysł z podwójną burtą bagażnika. Do przebierania po nartach idealne rozwiązanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo spawna. W trybie auto wydajnie chłodzi. Ogrzewanie dobre - szybkie, no i podgrzewane siedzenia w INSTYLE to jest to, w warunkach zimowych :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo - dla wszystkich. Tylne siedzenia trochę za płaskie. Miejsca nad głową z tyłu dla wysokich pasażerów brakuje w wersji z szyberdachem
3,0
Wyciszenie
Do 150 km/h jeszcze w miarę. Później staje się bardzo głośny. Klekot straszny ale to mój pierwszy diesel.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem że będzie bardziej oszczędny. Koła 18", podwyższone zawieszenie, większy opór robią swoje. Zimowe koła zmieniłem na 16" i spala wtedy mniej niż na letnich
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo wymiany silnika kupiłbym takie auto jeszcze raz ale z mocniejszym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest "prawie" dobrze. Trzeszczało podszybie od strony maski (zrobione), niewielkie trzaski z okolic deski też są ale to drobiazg
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie wymiana silnika byłoby znacznie lepiej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DID DOHC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander II