Najbardziej uniwersalne auto jakie znam. Może zabrać 7osób, może służyć jako auto dostawcze, radzi sobie w terenie ale też a może przede wszystkim na autostradzie. Ile jest takich pojazdów?
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy możliwy w tym aucie. Szybko się wkręca na obroty, mocno ciągnie. Piękny dźwięk. Jeździ się nim jak zwykłym mocnym kompaktem. W ogóle nie czuć masy i gabarytów. Wyprzedanie bajka. Od 2010r jest 230KM a nie jak podaje autocentrum 220. Wersja GT 7.9s do setki. To przyzwoity wynik dla mniejszych aut, a co dopiero dla takiej krowy. Ja jestem zadowolony, więcej nie trzeba.
5,0
Skrzynia biegów
Zwykły 6biegowy automat nie żadne CVT, trochę wolno zmienia biegi, jest delikatny i nawet powiedziałbym ekonomiczny. Ale już w trybie ręcznym jest bardzo sportowo, zmiany są bardziej agresywne, mocno przyśpiesza. Szczególnie lubię magnezowe łopatki przy kierownicy. Chyba najlepsze jakie widziałem. Wielkie, metalowe, zimne w dotyku, nieruchome.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję GT z napędami SAWC, może nie są tak wyczynowe jak w EVOX, ale jest super.
5,0
Karoseria
Nic się z nią nie dzieje, nie wiem co miałbym tutaj oceniać.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać, lusterka przeogromne. Chyba nie mogło by być lepiej.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Szybko się nagrzewa, klimatyzacja automatyczna bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży suv a nie samochodzik segmentu B. Mimo że jest dużo miejsca to połówki tylnej kanapy dodatkowo się suwają.
4,0
Wyciszenie
Do 120Km/h w sumie jest cicho. Ale przy większych prędkościach słychać opony, duże lusterka świszczą. Co tu dużo mówić jest głośno. Zabieram za to jedną gwiazdkę. Zamierzam to poprawić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobre ceny części zamiennych, dość dobre spalanie biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta. Żółwiem też nie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam szczególnie modele po lifcie, wnętrze przestało być tak mocno plastikowe. Egzemplarze w skórach robią wrażenie aut z wyższej półki niż są w rzeczywistości, oraz przód auta jest dużo bardziej atrakcyjny. Sama wersja GT ma takie smaczki, jak rozpórka kielichów, sportowy filtr powietrza K&N, zmienione napędy, sportowe hamulce, chłodnice oleju skrzyni biegów, sportowe pedały i pewnie wiele innych. GT produkowany był tylko w Japoni. W cenie dostaje się dużo więcej niż w innych wersjach czy w innych autach tego typu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, krótko użytkuję
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, krótko użytkuję
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V XL 220KM 162kW
[l/100km]