Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander II

LafarM, 8 lat temu
Silnik 2.4 MIVEC 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 82 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Outlander II 2.4 MIVEC 170KM 125kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, to jest to. Odkąd go kupiłem jeżdżę spokojniej. Zamiast 120km/godz to 95 km na godzinę poza zabudowanym. Efekt - ten sam czas przejazdu na trasach. Różnica jest taka, że nie czekam zbyt długo aby wyprzedzić.
5,0
Całokształt
Denerwuje mnie odprowadzanie wody z przedniej szyby. Woda zamiast na dach trafia na boczną szybę kierowcy. Dopiero podczas jazdy na autostradzie spryskanie szyby powoduje trafianie wody na dach zamiast na szybę boczną. Dodatkowe dwa fotele w bagażniku mogą być ale tylko dla dzieci i to na niezbyt długa trasę. Bardzo dobre nagłośnienie. Z poprzedniego auta zabrałbym lepiej działające odprowadzanie wody na dach a nie na boczną szybę kierowcy i koło kierownicy, które było przyjemniejsze w dotyku. Nie nagrzewało się tak latem i nie namarzało zimą. Gorszą kierownicę miał tylko Fiat Stilo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych turbin i elementów do psucia się. Przy spalaniu ok.11 na krótkich trasach w mieście (2-3 kilometry), 11 autostrada (140-150km/godz), ale przy spokojnej jeździe (trasa/miasto) potrafię zejść poniżej 8l/100 km. To większe spalania niż w dieslu przy przebiegach do 15tys km rocznie i tak się bardziej opłaci niż diesel, bo nie mam problemów z turbiną, mam tańszy serwis. No tylko ubezpieczyciel trochę drożej liczy, ale przy komplecie zniżek jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zdarzają się lekkie haczenia, ale w normie. Szkoda, że manualna skrzynia nie posiada 6 biegów do przodu. Silnik ma moc i samochód mógłby mieć spokojne założoną skrzynię 6.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Prowadzi się naprawdę przyzwoicie. Oczywiście może być to spowodowane wyborem odpowiednich opon. na lato mam koła 18 a na zimę 16. Na 18 auto jest sztywniejsze, ale 16 na dziurawych pozimowych drogach jest przyjemniejsza dla kierowcy i auta. Napęd 4x4 to duży plus. Testowałem auto z wyłączonym napędem i to nie jest to samo. Trafiały się posliźnięcia na mokrym asfalcie podczas dynamicznej jazdy. Z 4x4 jazda to przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonale. Super duże lusterka. Super światła, wyższa pozycja za kierownica i moje oczy podczas jazdy nocą odpoczywają. Zdecydowanie lepiej widać podczas jazdy w nocy podczas deszczu. Nie wrócę już do niższych aut.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie mam się czego przyczepić. Sterowanie głośnością radia, sterowanie CD czy odbieranie rozmów - wszystko mogę zrobić z przycisków na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Szybko grzeje i szybko można schłodzić. Przyciemniane szyby powodują to, że wolniej nagrzewa się wnętrze i dlatego po wyjechaniu latem z garażu przez jakiś czas nie muszę uruchamiać klimatyzacji. Super wentylacja. Jadę w deszczu, zatrzymuję się na stacji a w samochodzie mam komplet pasażerów. Po zatankowaniu i zapłaceniu na wszystkich szybach mam mleko. Włączam nadmuch (bez klimatyzacji), po minucie przednia szyba jest czysta a po 3 czyste są wszystkie szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. 5 osób ma naprawdę dużo miejsca. Również bagażnik daje możliwość zabrania wózka, łóżeczka i kompletu ubrań dla 5 osobowej rodziny. Jedynie ISOFIXY mogłyby być minimalnie bliżej drzwi.
4,0
Wyciszenie
Z tym mogłoby być lepiej. Przy 140k/godz jest moim zdaniem zdecydowanie za głośno. Podczas normalnej codziennej jazdy do 95km/godz szumy nie przeszkadzają.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Więcej trzeba wydać na paliwo, ale poza tym auto nie wymaga wkładu finansowego. Jeżeli ktoś lubi pocisnąć i dodatkowo często stoi w korkach to nie polecam zakupu. Natomiast dla osób które potrafią obserwować trasę i jak rzadko używać hamulca auto potrafi utrzymać spalanie na przyzwoitym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo przyzwoity pakiet wyposażenia. Mi nie przeszkadza, ale żona z chęcią założyłaby przednie czujniki parkowania. Ja być może dołożyłbym ogrzewaną przednia szubę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słyszałem przed zakupem o problemach z radiem, ale u mnie nie występuje. Jedynie na co mógłbym zwrócić , to wybieranie głosowe numeru telefonu. Kiedy go dyktuję (oczywiście po angielsku) to samochód nie potrafi rozpoznać dobrze jednego z numerów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pozy nie było żadnych problemów. Podobno w starszych modelach pojawia się rdza. Nie czekałem na nią tylko wcześniej zrobiłem zabezpieczenia antykorozyjne. W czteroletnim aucie od spodu były 3 małe purchle (być może po kamykach)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 MIVEC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander II 2.4 MIVEC 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
11,9
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander II