Silnik
: o taaaak. Potrafi wgnieść w fotel i spowodować zwiędnięte miny u innych kierowców którzy myślą że suv (lub crossover jak kto woli) z jakimś dieslem pod maską.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Bardzo słabe hamulce
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
O tym silniku nie trzeba chyba wiele pisać. Pochodzi od EVO VIII ale ma zmniejszoną moc do 202 km. Rewelacyjnie sobie radzi z tak dużym autem i napędem 4x4. Spadek mocy czuć przy każdej następnej osobie w samochodzie. Przy gazie bardzo ważna lubryfikacja. Silnik bardzo szybko się nagrzewa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów to chyba jego jedyny mankament. Szarpie na niektórych biegach i łatwo spalić sprzęgło.
4,0
Układ jezdny
Układ jest bardzo dobry bez elektronicznych dodatków w stylu ESP lub ASR. Czyli na surowo ale to w tym wszystkim najpiękniejsze. Trzeba trochę potrenować jazdę tym autem na różnych prędkościach. Przy większych prędkościach potrafi być nieprzewidywalny. Jeden duży minus za hamulce. Wytrzymują rok. Klocki do wymiany co ok 20 tys km. Bardzo łatwo je przegrzać i powyginać tarcze. Skuteczność też mizerna.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu bardzo dobra ale z tyłu gorzej. Przydają się czujniki cofania.
3,0
Ergonomia
Twardo i prosto ale mi się podoba.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nic dodać. Działa bardzo sprawnie już w kilka sekund po uruchomieniu. Klimatyzacja bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Do 160 kmn/h jest dobrze. Potem zaczyna się gwizd i hałas dochodzący z zewnątrz już przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To dobrze ale tylko dlatego że się tego spodziewałem. Ile się wleje tyle wypije.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go w 2012 r. więc cena przyzwoita
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje. Tylko te hamulce :(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW
[l/100km]