Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander I

Daro, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Outlander I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Stały napęd 4x4. Od zakupu opady śniegu powodują uśmiech na mej twarzy (im większe opady tym większy uśmiech). Brak problemów z jazdą po nieodśnieżonej Wawie (i nie tylko), brak problemów z parkowaniem w zimie. Do tego latem auto prowadzi się jak po szynach...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Blokowanie tylnego wewnętrznego klocka hamulcowego przez zabrudzenia. Zdarzyło mi się 2 krotnie. Po wymianie klocków na nowe problem się nie powtórzył.Zabrudzenie może powodować w
Inne : Przez własną głupotę zatarta pompa wspomagania. Kręcąc bączki na zaszronionej kostce brukowej (maksymalnie skęciłem koła przy utrzymując przez pewien czas wysokie obroty... Ciśnienie zrobiło swoje... Koszt nowej po rabatach to prawie 3000PLN.
5,0
Całokształt
Można by rzec rodzinno-sportowe auto. Bardzo dobre osiągi (przyspieszanie/dynamika na poszczególnych biegach) + zalety auta o napędzie 4x4. Bardzo bogate wyposażenie (4 poduszki, 2 szyberdachy, skóra z alcantarą, czujniki cofania) a w wersji Alpine Edition radio z DVD i nawigacją + monitor dachowy i zestaw głośników... Dla mnie auto bezkonkurencyjne w swojej klasie. Na chwilę obecną subiektywnie brak następcy na rynku...
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny (choć zabierając pasażerów odczuwalny jest spadek "zrywności" który zapewnia każda dodatkowa osoba na pokładzie. Ów spadek nie jest wielki ale jest). Wersja 4G63T z Lancera EvoVIII w Outlanderze "ucywilizowana" = moc obniżono do 202KM. Po zmianie "mapy" i drobnej modyfikacji moc wzrasta do 210KM (przyrost jest niewielki ale przy tym samym trybie jazdy zmniejsza się zużycie paliwa :)))
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, pracuje charakterystycznie dla EVO. W trasie zdecydowanie brakuje 6 biegu co przekłada się na wyniki w spalaniu.
5,0
Układ jezdny
Stały napęd 4x4 jest rewelacyjny. Zawieszenie dosyć twarde (co mi osobiście odpowiada) a zarazem komfortowe. Wysokość zawieszenia powoduje niewielkie przechyły na zakrętach. Z ciekawostek: auto od nowości w Polsce i badanie techniczne przy 90000km wykazało sprawność amortyzatorów powyżej 80%. Jeżeli mam się do czegoś na siłę przyczepić to przydałyby się lepsze hamulce i mniejszy promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Osobom powyżej 185cm wzrostu przy wysokim ustawieniu fotela kierowcy górna krawędź szyby może wydawać się za nisko (stojąc jako pierwszy na światłach muszę się pochylać by zobaczyć sygnalizator). Widoczność do tyłu jast ok (choć mocno pogarsza ją monitor dachowy jeżeli ktoś takowy posiada).
5,0
Ergonomia
Rewelacyjna - wszystko pod ręką. Bez zbędnej masy przycisków deska wygląda wręcz spartańsko - choć cały czas elegancko. Jedyna rzecz którą bym zmienił to umiejscowienie włączników podgrzewania siedzeń (przy dynamicznym ruszaniu zawartość schowka w panelu środkowym ląduje na przyciskach i włącza "grzanie zaplecza" :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zarzutu (działa szybko po uruchomieniu silnika). Klimatronik wydajny i bezproblemowy. Jedynie sam nawiew ustawiony na małe obroty mógłby działać odrobinę efektywniej (wiem wiem - zawsze potencjometrem można ustawić większe obroty).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer rewelacja. Z tyłu także podróżuje się komfortowo nawet jeśli na tylnej kanapie siedzą 3 osoby (dużo daje także możliwość pochylania tylnego oparcia). Kubatura samochodu wydaje się duża więc zdziwiły/zaskoczyły mnie dwie rzeczy: 1)po zamontowaniu dwóch fotelików nie ma już w środku miejsca na 3 osobę... 2)bagażnik nie jest mały ale mógłby być większy - 2 duże i 1 mała walizki, wózek i stolik do karmienia to max. co udało mi się spakować bez upychania bagażu po sufit...
4,0
Wyciszenie
Jest optymalnie. Do 80-100kmh silnik pracuje cicho, szum powietrza i toczenia jest niewielki. Powyżej 140kmh jest głośniej choć natężenie dźwięku nie jest męczące/uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bolą ceny paliwa(zwłaszcza że do auta tankować należy benzynę 98 Oct.) Spalanie w mieście: - ekonomicznie 10-11/100km. - "normalnie"/dynamicznie 13/100km - agresywnie 17/100km Charakterystyka auta nie ułatwia jazdy ekonomicznej. Misiek jest zrywny i aż prosi by wkręcić silnik na wyższe obroty... Spalanie w trasie: - 7,8100km przy 80-90kmh - 9100km przy 110-120kmh - 12-13100km przy 140-160kmh
4,0
Stosunek jakość/cena
To zależy od zasobności portfela. NOWE - jak dla mnie za drogie. UŻYWANE - w tej cenie (osiągi/komfort) nie ma konkurencji (uprzedzę ew. komentarze Forester pali o niebo więcej).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przestrzeganiu wymian olejów, przeglądów auto bezawaryjne. 2 krotnie zblokował się tylny wewnętrzny klocek hamulcowy(za pierwszym razem czyszczenie, szczęk, klocków, po drugim razie wymiana). Od wymiany usterka się nie powtórzyła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poza tą spowodowaną przez własną głupotę...(zatarta pompa wspomagania).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
12,9
l/100km
14,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander I