Układ hamulcowy
: przegrzewanie się i wyginanie tarcz hamulcowych
3,0
Całokształt
Dobre wrażenie z komfortu jazdy i super osiągów psuje przede wszystkim duża usterkowość i ilość wizyt w ASO. Super osiągi zadziwiające innych użytkowników drogi - Range Rover Supercharged (400 KM) miał spore tudności w sprincie do 100 okupione jest postojem na stacji średnio co 360 km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek brzmi całkiem nieźle ale nieco brak rasowości. Przed osiągnięciem 3000 obrotów turbodziura. Powyżej 3500 przyśpieszenie urywa głowę aż do 6000 - pomimo że skala się nie kończy to powyżej tej granicy nie ma sensu dalej kręcić - wyje a nie przyspiesza.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynię uważam w swoim modelu za całkowitą porażkę. Jeżdżę od nowości i moim zdaniem działa niewiele lepiej od renault megane. Włączanie wstecznego i dwójki na zimnym po prostu tragedia.
4,0
Układ jezdny
Myślę, że ogólnie dobre wrażenie psują kiepskie gumy seryjne Yokohama Geolandar. O ile na suchym jest spoko to na mokrym lepiej nie wchodzić w zakręt zbyt szybko. Niestety należy uznać tutaj wyższość Forestera. No i nie zapuszczajcie się w teren - wersja Turbo ma lekko obniżone zawieszenie w stosunku do normalnej wersji.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko bardzo przejrzyste, proste i funkcjonale. INie ma zbyt wielu niepotrzebnych wskaźników - prosta, mocna furka. Idealnie komfortowe i dobrze trzymające siedzenia.
Szkoda, że nie ma seryjnie montowanego radyjka. Sterowanie komputerem pokładowym nie jest idealne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam, że wzorowa przestrzeń w przednim ale szczególnie w tylnim rzędzie siedzeń. Forester może się schować. Natomiast bagażnik płaski i malutki jak na tę długość samochodu.
3,0
Wyciszenie
po przejechaniu 90 tysięcy zawieszenie stało się dość głośne na nierównościach.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąś w trasie to 8,9 litra przy bardzo spokojnej jeździe autostradowej. Normalnie w trasie podchodzi do 11. W mieście również delikatnie operując gazem udało mi się zejsć do 13,3. Normalna dynamiczna i korkowa jazda miejska 15-16l. Rekord maksymaly to 27l/100 km na autostradzie przy jeździe z predkością 230km/h, hamowanie i przyśpieszanie z butem w podłodze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o przestrzeń, komfort, oryginalność i przede wszystkim osiągi to za 113 tys, które zapłaciłem nie było wielu konkurentów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szczerze mówiąc nie myślałem, że będzie gorzej niż w poprzednim samochodzie (Skoda). Z drobiazgów to rozkręcenie się śrub mocujących szyberdach i klekotanie, łuszczenie się lakieru na wlocie powietrza 9ponowne malowanie na gwarancji), przepalenie się podświetlenia włącznika świateł awaryjnych - wymieniony cały przycisk.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
TRAGEDIA!!!!! Posiadam samochód od nowości i nie spodziewałem się tego po japończyku . 1. wyginające się non stop tarcze - przejechałem samochodem już 90 tysięcy i 4 razy były toczone tarcze a dwa razy wymieniane 2. Hamulce tylne - blokowały się klocki i po dwóch nieskutecznych naprawach cały układ prawego tylnego koła wymieniony na gwarancji - samochód unieruchomiony na tydzień. 3. synchronizator 5 biegu padł. Ogólnie sporo czasu spędzonego w serwisie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM 149kW
[l/100km]