Auto kupiłem niedawno. Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Natomiast problem pojawił się przy pierwszych naprawach. Po pierwsze jest wiele zamienników np wahaczy, które niestety nie zachwycają wytrzymałością a oryginalne kosztują bardzo dużo, Niektóre zamienniki nie mają wymiennych tulei i sworzni, więc trzeba wymieniać cały element.
Największą bolączką Outlanderów jest rdza, szczególnie korodująca belka zawieszenia tylnego i przedniego. Ja o tym nie wiedziałem, i raczej posiadając tę wiedzę nie kupiłbym tego auta. Nowa belka tylnego zawieszenia kosztuje ok 4,5 tysiąca, a na rynku wtórnym używane, często mocno skorodowane sztuki kosztują 900 zł+piaskowanie, konserwacja, spawanie, montaż, później ustawienie zbieżności i wychodzi ok 2 tysięcy. I żeby było ciekawiej, nie ma ich zbyt wiele, i wszystkie rozchodzą się w mgnieniu oka bo taka sama belka jest w Mitsubishi Evo. Regeneracja belki też kosztuje ok 1500 zł (taką cenę podano mi w paru warsztatach blacharskich w Warszawie). Nie ma też reperaturek tylnych nadkoli co jest bardzo problematyczne. Lakier na tych autach jest cienki, bardzo narażony na zarysowania.
Pomimo tych wad auto jest bardzo wygodne, w miarę ciche i oszczędne.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]