Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VIII Kombi

Marcin Hamburg, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 15 tys. km
Mitsubishi Lancer VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto spisuję sie bardzo dobrze, jest ciche (patrz komentarz wyżej) i wygodne, a przy tym jak narazie zupełnie niezawodne. Bardzo dobrze trzyma się drogi i jest bardzo stabilne i przewidywalne w zachowaniu. Można nim oszczędnie jeździć, a jak się przyciśnie to bez problemów dochodzi do 210km/h (zmierzone w Niemchech na autostradzie) i przy tej predkości jest dalej łatwe do prowadzenia i nie robi żadnych niespodzianek nawet przy awaryjnym hamowaniu. Moja ocena to cztery gwiazdki. Szkoda, ze nie ma ocen pośrednich, bo Misiek nie zasługuje na pięć, ale na 4,5 z pewnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje równo i dobrze ciągnie, ale dopiero powyżej 4000 obr/min. Jednak wtedy staje się trochę głośny. Moc 135 KM z 2000cm3 wydaje się jednak dość mała, gdyż to zaledwie 67,5 KM z litra. Przydałoby się w tym modelu pomiędzy 160-180KM, ale może wtedy skróceniu uległaby żywotność.
5,0
Skrzynia biegów
Równo i bez żadnych zgrzytów. Skok lewarka jest krótki i nie trzeba szukać kolejnego przełożenia - sam prowadzi.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma drogi i jest bardzo przewidywalny. Fabryczna rozpórka na przednich kielichach dodaje bryle sztywności. Zawieszenie nie jest komfortowe i na polskich trogach trochę trzęsie, ale kierowca nigdy nie traci poczucia, że panuje nad autem.
Komfort
4,0
Widoczność
W modelu kombi z przyciemnionymi szybami utrudnione jest parkowanie tyłem, szczególnie w nocy. Przydałyby się czujniki cofania w standardzie. Widoczność w innych kierunkach jest rewelacyjna. Niskie usytułowanie deski rozdzielczej w stosunku do pozycji kierowcy przypomina ze Misiek ma rajdowe korzenie.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są w zasięgu kierowcy i są dobrze rozmieszczone oprócz regulacji lusterek. Zgadzam się z opinią innego użytkownika, że można to było umieścić na konsoli w drzwiach kierowcy. Dodatkowo przydałaby się regulacja kolumny kierowniczej w płaszczyźnie poziomej. Takiej rewelacyjnej kierownicy ja ta MOMO jeszcze w rękach nigdy nie miałem. Na słowa krytyki zasługuje oparcie tylnej kanapy, które w moim modelu składa się w stosunku 2/3 ale ta szersza część jest po stronie kierowcy zamiast pasażera i przewożenie długich elementów (>2 metry) i szerokich powoduje, że złożenie węższej cześci opracia (1/3) nie wystracza. Konieczne jest złożęnie całego oparcia, i wtedy nie można już nikogo zabrać. Zamiana tych części miejscami przez producenta rozwiązałaby cały problem. Taka sytuacja może wynikać z faktu, że Lancer produkowany jest w Japoni, a zatem kierownica standardowo montowana jest po prawej stronie, więc w tych egzemplarzach szersza część oparcia ma właściwe położenie - za pasażerem. Produkcja odwrotnych oparć na rynki, gdzie kierownica jest po lewej stronie mogłaby być dla firmy dodatkowym nieakceptowalnym kosztem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo prosta, manualna i jednostrefowa, ale dobrze wywiązuje się ze swoich zadań. W uplane dni tego lata na długich trasach gwarantowała dobre samopoczucie kierowcy i pasażerów, a więc bezpieczną jazdę. Na pochwałę zasługuje system ogrzeawania foteli i lusterek oraz tylnej szyby, który działa bardzo szybko i wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja kierowcy jest rewelacyjna i można ją swobodnie regulować. Fotele są prawidłowo wyprofilowane i mają dobre trzymanie boczne. Pasażer obok kierowcy też podróżuje komfortowo i nawet po długich podróżach (10 -12 godzin bez przerwy) nie czuje się zmęczenia i bólu. Nie wiem jak wygląda komfort na tylniej kanapie, bo nigdy na niej nie podróżowałem. Jedynie bagażnik jak na model kombi mógłby być większy o jakieś 100 litrów.
4,0
Wyciszenie
Do predkości 140km/h Misiek jest cichy i słuchanie radio czy rozmowa z pasażerem przebiega jak najbardziej bez podniesionego głosu. Powyżej hałas rośnie, ale nie jest dokuczliwy i męczący, bo jego barwa jest przyjemna dla ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dwu-litrowy Misiek (kombi) nie jest najoszczędniejszy przy bardzo szybkiej jeździe i na autostradzie w Niemczech przy predkości 200km/h spala okolo 14l na setkę. Przy 130km/h spalił ostatnio 6.9 litra (zmierzone na długim odcinku odcinku > 300 km) przy włączonej non-stop klimie. W mieście ciężko zmierzyć, gdyż zależy to w dużym stopniu od topografii miasta i natężenia ruchu. Mnie się do tej pory nie udało tego jednoznacznie określić. Pierszy przegląd w Niemczech z wymianą oleju (4.6 litra Aral SuperTronc 0W-40 + filtr) wyniósł 281 Euro. Litr tego oleju kosztuje około 22 Euro.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważa, że stosunek ceny do jakości jest rozsądnie dobrany, choć brak firmowego radia z odtwarzaczem CD działa tu na niekorzyść. Jakość materiałów z których wykonana jest deska rozdzielcza tez mogłaby być lepsza. Rozsądną ocena w tej kategorii powinny byc 4.5 gwiazdki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest w użyciu dokładnie od roku i przejechało 15 tyś. km. W tym czasie nic nie odmówiło posłuszeństwa. Wszystko non-stop działa jak w zupełnie nowym aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest w użyciu dokładnie od roku i przejechało 15 tyś. km. W tym czasie nic nie odmówiło posłuszeństwa. Wszystko non-stop działa jak w zupełnie nowym aucie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Lancer VIII Kombi