Lancer Kombi - świetne połączenie rodzinnego kombi ze sportowym charakterem. Benzynowa wersja 1.6 - ekonomiczna, elastyczna, bardziej ucywilizowana od wersji sport.
Wersja z silnikiem 2.0 - no cóż ! Zawieszenie, skrzynia, silnik, komfort - igła. Jeśli chcesz się pościgać rodzinnym kombi to auto jest do tego stworzone. A przedewszystkim początek numeru VIN zaczynający się od litery \"J\" świadczy o wszystkim. Już nigdy nie kupie europejczyka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w wersji 1.6 16 V elastyczny, ekonomiczny, dobrze radzi sobie w mieście jak i na trasie nawet z obciążeniem pasażerów i bagażu. Natomiast wersja 2.0 16 V jest w stanie zaspokoić kierowców posiadających cięższą nogę. 100km/h w niecałe 10 s. W mieście dostarcza wiele radości, natomiast w trasie daje swobodę przy wyprzedzaniu i nagłych manewrach. Silniki lubiące wyższe obroty. Powyżej 4000 obrotów czuć wyraźne przyśpieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
W wersji Sport z silnikiem 2.0 = szybka, krótka, twarda skrzynia. Dobra we wszystkich przypadkach dla ostrzejszych kierowców. Natomiast w wersji 1.6 - trochę ucywilizowana - bardziej dla ludu.
5,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się jak przyklejony. Pewność przyśpieszania i hamowania w łukach i skrętach nawet przy dużych prędkościach. Jak na polskie drogi - dziury wybiera sobie gładko i bez boleśnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Kwestia przyzwyczajenia.
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra. Odparowuje wszystkie szyby w kilka sekund przy automatycznym ustawieniu klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm. i prawie leże za kierownicą. Dorośli pasażerowie na tylnym siedzeniu nie dotykają kolanami przedniego siedzenia. Prawie 1300 km. za kierownicą i brak bólu kręgosłupa, pleców czy nóg. Komfort super. Natomiast pasażerowie z tyłu po 6 godzinach jazdy zaczynają się kręcić i szukać wygodnej pozycji. Naprawdę dużo miejsca wewnątrz dla pasażerów i kierowcy, lecz kosztem bagażnika - coś za coś.
3,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach cisza, lecz powyżej 3000-4000 obrotów słyszysz silnik, jak Zeus płycze zęby gwoździami - mi to prywatnie nie przeszkadza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W silniku 2.0 = średnie spalanie w mieście 10. Na trasie 10, lecz przy jeździe średnio 160-210 km/h. Do 7-8 spokojnie zejdzie ale bez szaleństw.
W wersji 1.6 = naprawdę ekonomiczny - średnio 6-8. Jeśli chodzi o przegląd też dobrze - wszystkie płyny, filtry, oleje, żarówki, zbieżność, światła, komputer i hamulce = około 800-900 zł. i to w ASO Mitsu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mi nie zależy na wymyślnych plastikach i chromach w tapicerce, jak również o milionie pokręteł. Tu jest wszystko proste, czytelne, intuicyjne. Płacisz za samochód a nie za dyliżans. Dostajesz świetnie prowadzące się auto, odpowienio wyposażone - bez zbędnej elektroniki. W wersji kombi brakuje jednak troszkę czujnika parkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie bez zarzutu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
[l/100km]