Zawieszenie
: tu jest na plus i minus bo zawieszenie jest jak w sportowym aucie, w serii! Ale płacimy tutaj komfortem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: zaczyna wychodzić rdza.
3,0
Całokształt
Ogólnie auto jest dobre, jak się o niego dba to jeździ. A jak jeździ? Usportowione zawieszenie sprawia że na pełnym gazie wchodzi w zakręt jak bolid F1, szwagier ma Volvo V70 i cholernie mocno docenia właściwości jezdne Lancera. Z komfortem już gorzej, twarde sztywne zawieszenie daje się mocno we znaki na naszych drogach, czasami mam wrażenie że wszystko się rozpadnie. Wygłuszenie też pozostawia wiele do czynienia... Jak na 1.6 jest bardzo żwawy, pojedzie 210 km/h. Skrzynia biegów nie jest zbyt dobrze zestrojona. 5 biegów to za mało, poza tym biegi są krótkie a to w końcu nie jest rajdówka. przy 65 km/h jedziemy na 5, przy 120 zaczyna się wycie, przy 200 masz to gdzieś bo łykasz na trasie wiele wiele aut :) Koniecznie oddawać do mechanika który zna się na tych autach, szukanie ewentualnych przyczyn awarii przez druciarzy odbije się bardzo negatywnie na późniejszym użytkowaniu jak i mocno uderzy po kieszeni. Aha, rdza na obrzeżach klapy bagażnika zaczęła wychodzić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wytrzymała konstrukcja, jednak mi udało się go zarżnąć. Remontowany był dół silnika. Niestety uszczelka była robiona na zamówienie a nie kupowana w ASO, prawdopodobnie różni się właściwościami od oryginału, co odbiło się na mocy, po remoncie odczułem jej delikatny spadek.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niezbyt komfortowa. Biegi są krótkie i jest ich tylko 5. 5 bieg wchodzi przy 2000 obrotów przy prędkości 65 km/h. Można je przeciągać do 8 tys obrotów ale wir w baku jest okrutny.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, nim się nie da wypaść z drogi... Twardość zawieszenia daje o sobie znać.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ok przód tył boki, nigdy nie narzekałem. Lusterka ustawiane automatycznie.
3,0
Ergonomia
Jak na masowego japońca z tamtych lat... NIC... wielkie nic. Gdyby miał klime to bym się zastanowił żeby go zatrzymać u siebie do końca, mojego lub jego... Niestety brak klimy daje się bardzo we znaki. Brak możliwości (w mojej wersji) zainstalowania panelu 2DIN. Ogólny minie jest podłokietnik. Składane tylne fotele tworzą płaską podłogę i całkiem sporą przestrzeń załadunkową.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, ale nie ma klimy :((( Ewentualne odparowanie szyb również przebiega sprawnie. Ogrzewana tylna szyba dobrze sobie radzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki facet ok 190 cm w 'komfortowy' sposób przemierza kilometry, a za nim... jest miejsce dla drugiego człowieka :) Dla 5 osobowej rodziny jest ok, a w bagażniku dwa psy :) nie jest to kolos ale przestrzeni mu odmówić nie można.
3,0
Wyciszenie
Jedziesz szybko - jest głośno (bo jest nieopływowy, bo silnik wyje), jedziesz wolno - jest głośno (bo zawieszenie na naszych drogach hałasuje).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak zwykła osobówka. Niektóre części ciężko dostępne. Np. pompa układu wspomagania, nie ma zamienników, oryginał w ASO ok. 3k PLN... Spala nie na poziomie 8-10 litrów. Bak 40 litrów. Przed remontem na baku robiłem 500 km, po remoncie 400...
4,0
Stosunek jakość/cena
Teraz te auta kosztują grosze, warto kupić zadbany egzemplarz z udokumentowaną historią serwisową.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje chyba że sam tego chcesz. Chcesz zarżnąć silnik - zarżniesz. W dwa lata nic się nie działo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Remont silnika i wymiana osprzętu wyniosła mnie lekko ponad 3k PLN. to był jeden jedyny raz gdy coś poważnego się wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V Sport 98KM 72kW
[l/100km]