Powiem tak - następny będzie Lancer. Chyba, że zaczną go składać w Europie, wtedy pomyślimy.
Wrażenia
5,0
Silnik
przyśpieszenie nie powala, ale elastyczność i kultura pracy jak na 98KM i 150Nm prima sort
5,0
Skrzynia biegów
jak po szynach
jedyne co może przeszkadzać podczas wrzucania biegów na początku użytkowania pojazdu to lewarek ustawiony lekko pod kątem w stronę kierowcy
5,0
Układ jezdny
patrz skrzynia - w zakrętach jak po szynach ;)
pieknie wybiera warszawskie dziurska i bez podskoków pokonuje osiedlowych policjantów
poprzeczne i wzdłużne nierównośći nie robią na nim i kierowcy większego wrażenia
Komfort
5,0
Widoczność
duże lusterka, duże powieszchnie przeszklone, przyciemniene tylne szyby chronią przed źle ustawionymi światłąmi pozostałych użytkowników
malkontentom może przeszkadzać tylny/środnowy zagłówek ale ja jakośnie mam z nim problemów ;)
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, nigdzie nie trzeba szukać przełąćzników czy przycisków
lewarek zmiany biegów "pod ręką", tylko podłokietnik ciut za krótki
zegary proste i czytelne
wieczorem troszke męczy czerwone oświetlenie odbijające się od białych tarcz, ale zawsze można sobie podregulować intensywność podświetlenia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
podgrzewane lusterka i szybkie rozprowadzanie ciepła w kabinie
niestety nie miałem jeszcze możliwości przetestowania klimatyzacji latem ale jeśli działa tak jak zimą to więcej mi nie trzeba - klima manualna
podobno od 2006 będzie również dostepny climatronic
nie miałem również możliwośći sprawdzenia odparowywania szyb od wewnątrz, bo .... nie parują ??
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję kombi więć na bagażnik nie narzekam ;) Pod podłogą kryje się sprytna szuflada na drobne przedmioty i roletę, a pod nią koło zapasowe i niezbędne narzędzia.
Przy moim wzroście (176cm) pasażęrowie z tyłu mają "Wersal" :) Dodatkowa przyjemność z tyłu dostępna jedynie w wersji kombi to podłokietnik z miejscem na napoje.
Dla młodych rodziców jest również isofix.
Podróżujący z przodu również nie mogą narzekać na brak miejsca.
Kierowca dysponuje wygodnym i ergonomicznym miejscem pracy z miejscem na lewą nogę, która nie musi akurat obsługiwać sprzęgłą i wygodnymi podparciami dla zmęczonych w długiej trasie ramion - podparcie w drzwiach z lewej strony i podłokietnik z prawej.
Przydałby się więszy schowek przed pasażerem, generalnie przydałoby się więcej schowków w przestrzeni pasażerskiej.
4,0
Wyciszenie
Dam 4, bo nie wiem czy to zimówki mi tak hałasują, czy powietrze głośno opływa nadwozie. Jeśli chodzi o silnik to słychać go wyraźnie (czyt. przeszkadza) dopiero przy 5500-6000 obr.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podejrzewam, że mina mi zrzednie przy przeglądzie, chociaż cennik na stronie Autogt nie odstrasza. Pojedziemy przy 60000km zobaczymy :) Co do paliwa to jak na razie jeżdże jedynie po mieście i mam wrażenie, że auto połyka jakieś 9-10 litrów. W związku z powyższym do "Ekonomiczności" podchodze z dystansem.
Acha, ceny części wyposażenia dodatkowego są kosmiczne np. siatka odgrodzająca część bagażnika od część pasażerskiej to koszt 1000zł ?!?
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze lepiej być nie może.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
50000 i nic.... Podobno dlatego, że w Japoni składany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 98KM 72kW
[l/100km]