Zawieszenie
: samochów trzyma się jak przyklejony drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: pada synchronizator I biegu
4,0
Całokształt
Pomimo drobnych mankamentów nie zamienił bym tego samochodu w obecnej chwili na żaden inny. W tej cenie moim zdaniem ciężko trafić samochód, który ma tak dobre osiągi, cechuje się dużą niezawodnością, może służyć zarówno jako auto do miasta, jak i na rodzinne wyjazdy, itd itp. Szczerze polecam!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak do tego samochodu bardzo mocny, chętnie wkręca się do bardzo wysokich obrotów, nawet rzędu 7tyś. Jednak jest bardzo mało elastyczny, maksymalny moment przy 5tys obrotów sprawia, że mocno załadowany ma problemy z dynamicznym ruszaniem. Przy małym obciążeniu po prostu rakieta!
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak do tego silnika za słaba, odkąd go kupiłem (197tyś) miał problemy ze zgrzytającą jedynką, sytuacja nie ulega pogorszeniu, więc się przyzwyczaiłem, kolega ma to samo w swoim egzemplarzu.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie jak dla mnie rewelacyjne, trzyma się drogi jak przyklejony. Co prawda niskie zawieszenie źle się sprawdza na krawężnikach, ale coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja nie mam zastrzeżeń. Przy jeździe do tyłu pomaga spojler zamontowany na klapie.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko na swoim miejscu, ale bez rewelacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie pomogła klima, którą zamontowałem z wraku colta ze szrotu, w zimie znośnie, ale moja Skoda 120stka lepiej grzała:)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w samochodzie tej klasy, z przodu sporo miejsca. Jeżeli osoby siedzące z przodu nie są zbyt wysokie, to i z tyłu się miejsce znajdzie. Podsufitka z tyłu bardzo nisko, powyżej 175cm są problemy:/
4,0
Wyciszenie
Przy wysokich obrotach głośny, a niestety charakterystyka silnika sprzyja takiej jeździe, ale przynajmniej wiadomo, że silnik pracuje:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście potrafi sobie sporo wypić, ale na szczęście mam instalację gazową. W trasie przy spokojnej jeździe zszedłem do 7.3 przy 100 kmh. 100-140 km/h daje około 9l na trasie, 160-180km/h to już 12 litrów. Mowa oczywiście o gazie.
Ceny części niedrogie pod warunkiem, że zaopatrujemy się w zamienniki. Gorzej, jak ich nie ma - 4 śruby regulacji tylnego zawieszenia w orginale to 140zl
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie moim zdaniem najlepszy samochód jaki można sobie wyważyć, ja kupiłem mój egzemplarz w październiku 2007 za 6800zł bardzo zadbany egzemplarz i był to jeden z najlepszych zakupów w moim życiu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w podnośniku tylnej szyby pękł jakiś plasticzek, potem się poplątały linki i w efekcie mam szybę podpartą deską i zastanawiam się czy warto kupić nowy mechanizm...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeden silnik już skończyłem, przy przebiegu
252 00 km, slinik te nie są więc jednak bardzo żywotne, ale po części jest to wina mojego stylu jazdy. \"Kupuj japońca, bo japoniec kręci się do końca\". Teraz mam nowy silnik, z przebiegiem 150tyś i trochę lepiej go traktuję:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 113KM 83kW
[l/100km]