Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VI Sedan

skbsf@jadamspam.pl, 11 lat temu
Silnik 1.3 75KM 55kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Lancer VI Sedan 1.3 75KM 55kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Porządne wyposażenie, doskonała jakość wykonania. Tylko Japończycy potrafią robić tak doskonale auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Bierze olej i plyn chlodniczy. Nie dymi
Zawieszenie : Uszkodzone amortyzatory przednie.
Inne : Uszkodzony peszel maglownicy, boje sie o przekladnie.
4,0
Całokształt
Samochód jest bardzo przyjemny, dobrze wyposażony, porządnie wykonany moim zdaniem o bardzo ładnej sylwetce. Ma doskonale 2 jednostki napędowe zwłaszcza 1600ccm. Silnik 1300 ma dużo słabsze osiągi i niezbyt dobrze współpracuje ze skrzynia biegów. Samochód jest bardzo ekonomiczny zwłaszcza w wersji 1300 lpg. Posiada wspaniale zabezpieczenie antykorozyjne. Chyba najlepsze wśród innych samochodów z Japonii tej klasy z tych lat.SZKODA ZE MÓJ ZOSTAŁ ZANIEDBANY PRZEZ POPRZEDNIEGO WLASCICIELA, BO MYSLALEM ZE MI DA SPORO RADOŚCI.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę slaby ale za to bardzo ekonomiczny. Przy podobnej jeździe Lancerem 1.6 czy 1.3 spalanie jest podobne szczególnie na trasie. Na mieście mniej pali 1300. Jednak 1600 jest dużo lepsza jednostka. Mam wrażenie ze jest cichsza, niesamowicie zrywna, bardzo ekonomiczna jak na ta pojemność.Silnik 1600 pozwala na bardzo szybka jazdę przy większym zużyciu paliwa ale jadąc delikatnie możemy spokojnie zejść poniżej 5l/100km na Pb. Jadać lancerem z silnikiem 1300 najmniejsze zużycie na benzynie. Na gazie jest trochę inaczej> zużycie gazu w 1300 wynosi minimum około 6,5l/100km. W 1600 udało mi się raz osiągnąć spalanie 7,2l lpg.Przy tym należy dodać większa kultura pracy silnika 1600. Tym autem z ta jednostka jeździ się świetnie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mi nie za bardzo nie odpowiada choć jest niezawodna i bardzo precyzyjna. Nie odpowiadają mi długie przełożenia. Sam system wybierania biegów tez nie przypadł mi do gustu. Ale być może to tylko kwestia gustu.Przy silniku 1600 skrzynia wydaje się miec idealne przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie dobrze ale jak na moj gust mogło być bardziej twarde. Poza tym komfort jazdy tez mógłby być lepszy.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto ma duże, elektryczne lusterka wsteczne, nie ma szerokich słupków ograniczających widoczność. Nie dosc lusterka w wielu egzemplarzach sa podgrzewane. Czego chcieć więcej?
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręka, działa lekko i precyzyjnie,Jest wystarczająca ilość schowków. Siedzenia sa wygodne i maja regulacje siedziska.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się bardzo szybko, nawiewy działają sprawnie. Wentylacja tez jest sprawna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Odgłosy silnika w kabinie sa bardzo delikatnie słyszalne i to tylko w górnym zakresie obrotów. Na zewnątrz tez jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie jest bez rewelacji minimalnie udało mi sie spalić 5,2l/100km. Na gazie jest bardzo dobrze. W zimie udało mi się spalić w w jeździe mieszanej 7l lpg /100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kosztuje grosze a szczególnie w wersji 1600 z bogatym wyposażeniem może dac naprawdę dużo radości. Warto znaleźć to auto w dobrym stanie i jeździć nim jeszcze lata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zerwana blacha osłaniająca kolektor, stuki blachy.Oslona osłaniająca łącznik elastyczny tez uszkodzona skutkiem tego lekko uszkodzony łącznik elastyczny. Taki samochod kopiłem, być może zawalił coś poprzedni właściciel. Dodatkowo zauważyłem uszkodzony peszel przekładni kierowniczej. Nie działają także elektryczne szyby po prawej stronie, podejrzewam przyczyna była stłuczka z prawej strony. Wszystkie te usterki odziedziczyłem po poprzednim właścicielu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam wyciek z silnika. Dodatkowo ubywa mi płynu chodniczego przy czym nie widać go w oleju. Nie dalem rady go jeszcze zlokalizować. Najprawdopodobniej uszkodzony jest simmering walka rozrządu, choć z drugiej strony oleju ubywa okolo 2l/1000km, a na ziemi nie widać wycieków. Widać wycieki na osłonie rozrządu. Olej znajduje się także na osłonie przekładni kierowniczej co najprawdopodobniej było przyczyna uszkodzenia peszla maglownicy.Poza tym mam niesprawne przednie amortyzatory.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mitsubishi Lancer VI – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mitsubishi Lancer VI Sedan