Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VI Sedan

t-bag, 15 lat temu
Silnik 1.3 75KM 55kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Lancer VI Sedan 1.3 75KM 55kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Walory układu jezdnego, przestronność, wyposażenie, jakość wykończenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Moduł aparatu zapłonowego - jednorazowy koszt naprawy ok.220 zł. I spokój.
Inne : Mechanizm elektrycznego opuszcania i podnoszenia szyb - głównie zerwanie linki
5,0
Całokształt
Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ale w przypadku Lancera jestem najbardziej zadowolony: samochód o atrakcyjnym wyglądzie (lakier perłowy), z dobrym wyposażeniem (poduszki, pełna elektryka szyb i lusterek, welur, immobiliser, centralny zamek, podgrzewane lusterka itp.), bardzo przestronny, z dużym bagażnikiem, funkcjonalnym wnętrzem, wykonany z solidnych materiałów, zabezpieczony przed korozją (dużo \"nierdzewki\"), świetnie się prowadzący i tani w eksploatacji. W dodatku prawie \"EVO\".
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho i równo. Co prawda brakuje mu mocy, głównie podczas manewrów wyprzedzania, lubi także wysokie obroty, ale to w końcu 1300 ccm. Za to po 14 latach eksploatacji wciąż jest w pełni sprawny i miło go posłuchać.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie powinna być \"trója\", ale... no właśnie. W zestawieniu z silnikiem 1.3 przełożenia są odczuwane jako dość długie, gdyż samochód nie kwapi się zbytnio do sprintu, stabilnie nabierając prędkości. W warunkach autostradowych jest jednak szybki, szczególnie powyżej stówy ożywia się i przyspiesza dość sprawnie do ok. 140 km/h. Wprawiony kierowca będzie umiał wykorzystać charakterystykę przełożeń i osiągnąć dobrą płynność jazdy, także podczas wyprzedania. Przy prędkości obrotowej silnika ok.3500 obr/min wskazówka prędkościomierza sięga 110 km/h i można uznać to za górną granicę korzystnej relacji prędkości podróżnej i spalania.Ogromny plus za krótki lewarek zmiany biegów i płynną ich zmianę. Wsteczny potrafi haczyć, wtedy pomaga ponowne wysprzęglenie i problem znika. Uważam, że zastosowana skrzynia biegów jest rozsądnym kompromisem dla tego silnika.
4,0
Układ jezdny
Do \"5\" zabrakło odrobinę komfortu - jak na polskie drogi auto jest nieco zbyt sztywne. Przyznam jednak, że w każdych warunkach zachowuje się bardzo stabilnie. Nie zaobserwowałem nadmiernej pod- czy nadsterowności. Auto lubi głębokie zakręty, prowadzi się bardzo pewnie, nie myszkuje po drodze. Pomimo nieco skomplikowanego układu zawieszenia, nie ma z nim problemów. Rzeczą wymagającą przyzwyczajenia okazuje się duże koło kierownicy, przynajmniej w wersji z poduszką powietrzną. W trakcie jazdy pozamiejskiej wymaga stosunkowo dużego kąta skręcenia dla wprowadzenia auta w zakręt. Wadą jest rozmiar obręczy kół: w wersji silnikowej 1.3 jest to średnica 13\", co daje odczuć się na nierównych polskich drogach. Jednakże, w mojej opinii, zmiana kół na większe przy tym silniku u przełożeniach skrzyni biegów nie jest dobrym rozwiązaniem. W kwestii hamulców - można uznać je za wystarczające do osiągów samochodu. W przypadku większego silnika z pewnością byłyby niewystarczające. Szczególnie hamowanie z prędkości powyżej 120 km/h jest uciążliwe, co należy mieć zawsze na uwadze.
Komfort
4,0
Widoczność
Ponownie - do \"5\" zabrakło niewiele. O ile widoczność do przodu i na boki jest świetna, o tyle problematyczne jest cofanie (sedan), gdyż linia tylnej klapy jest niewidoczna. Sprawę z pewnością poprawiłby spojler, ale \"co kto lubi...\". Dodatkowy plus to regulacja wysokości fotela kierowcy, co ułatwia parkowanie w różnych warunkach. Wielkość lusterek zupełnie wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Prawie wszystko w zasięgu ręki, z intuicyjną obsługą. Mam jedynie zastrzeżenia do panelu sterowania ogrzewaniem - często obsługuję go w trakcie jazdy na chybił trafił, ponieważ wymaga oderwania wzroku od jezdni i skupienia uwagi na suwakach. Duży plus za wnęki i schowki - wokół kierownicy, w drzwiach, podłokietnik itp. oraz kieszonki na drobne. Bardzo czytelne i precyzyjne wskaźniki. Wygodna obsługa foteli (bardzo przyjemny i trwały welur). Łatwo składane oparcie kanapy tylnej. Tylny podłokietnik. Brakuje regulacji kierownicy w drugiej płaszczyźnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla zapewnienia sprawnego ogrzewania zimą zawsze osłaniam przynajmniej 1/3 powierzchni chłodnicy, gdyż nawet w trasie auto bywa niedogrzane (według wskazań wskaźnika temperatury). Dużo punktów i opcji nawiewu, kilka stopni dmuchawy. Podgrzewane lusterka i tylna szyba. Gdy układ chłodzenia osiągnie wystarczającą temperaturę, szyby szybko odmrażają się, podobnie lusterka. Latem wentylacja działa bardzo sprawnie, w moim przypadku jest wspomagana uchylanym dachem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę jest świetnie - duże zakresy regulacji przednich foteli, pasażerowie siedzący z tyłu mają sporo miejsca. Warunek - autem podróżują 4 osoby, gdyż przy pięciu będzie ścisk. pomimo zabudowanego tunelu w przedniej części, jest sporo miejsca na nogi. Bagażnik nie jest może głęboki, ale za to szeroki i dość długi - naprawdę dużo pomieści. Oparcie kanapy dzielone 2/3 - 1/3 często ułatwia transport, choć nie tworzy płaskiej podłogi. Wystarczy, żeby wozić ze sobą np. rower.
5,0
Wyciszenie
W tej klasie aut zdecydowanie wypada doskonale. Nawet przy dużych prędkościach szumy i inne dźwięki z otoczenia nie są uciążliwe, silnik zaczyna być głośny mniej więcej przy 4500 obr/min. Podróże są dzięki temu przyjemne i nie męczące, można swobodnie rozmawiać i cicho słuchać radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem auto mogłoby nieco mniej palić, jednak silnik jest wykonany w technologii ośmiozaworowej i nie można od niego wymagać zbyt dużo. Pełny wtrysk paliwa. W trasie spala w okolicach 6,5 litra/100km, przy prędkości rzędu 90-110 km/h. W mieście około litr więcej. Auto nie prowokuje do sprintów spod świateł, ale po dłuższym zapoznaniu porusza się w ruchu miejskim więcej niż sprawnie. W dodatku przyjemnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie nie ma nic lepszego, w dodatku za takie pieniądze! Nie wahałem się ani chwili i nigdy nie żałowałem tego zakupu. Warunek - auto musi być zadbane i BEZWYPADKOWE. Prawdziwy japończyk.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pod tym względem jest świetnie, jeśli pominiemy elektrykę szyb. Auto kupiłem z zerwaną linką napędu szyby, po wymianie całego mechanizmu i konserwacji mam spokój. Jest to jeden z newralgicznych punktów modelu i należy zwracać na to uwagę. Poza tym nie przepaliła się nawet żarówka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest niezawodne. Po eliminacji wad aparatu zapłonowego - jest to drugi po elektryce szyb newralgiczny punkt tego samochodu. Zawodzi głównie moduł w aparacie zapłonowym - spotkało mnie to podczas wakacji nad jeziorem. Jedynym wyjściem jest demontaż aparatu i oddanie go fachowcowi, który specjalizuje się w naprawach tych podzespołów. Naprawa trwała godzinę, po czym auto uruchomiłem od ręki. Dla świętego spokoju lepiej zrobić to od razu i uprzedzić przykrą sytuację na drodze. Wtedy zadbane auto będzie pewne i w pełni niezawodne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Lancer VI Sedan 1.3 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Lancer VI Sedan