Inne
: Charakter auta i niezawodność. Może dlatego że to moje pierwsze auto włąsnoręcznie ściągnięte z niemiec. Pomimo że nie jest jakieś piękne to jest wygodne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Zabezpieczenie jest genialn poza jednym punktem: pod klamką od bagażnika.
Zawieszenie
: Przy 260 tysiącach musiałem wymienić wahacze i końcówki drążków.
Silnik
: Świetnie spisuje się z gazem pod warunkiem, że jest dobra instalacja. U mnie niestety ktoś instalację zwalił. Ale i tak przejechałem na gazie ponad 80 000.
5,0
Całokształt
Egzemlarz który ja posiadam miał kilku włąścicieli, był autem firmowym dwa razy więc służył jako wół roboczy. Dostał w kość ale nigdy mnie nie zawiódł tak żebym sobie sam z tym nie poradził.
Wrażenia
4,0
Silnik
Lubi wysokie obroty, całkiem ładnie się zbiera, z wyprzedzaniem nie ma problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów, biegi wskakują płynnie. Jedynka służy tylko do ruszania.
4,0
Układ jezdny
bez zastrzerzeń
Komfort
4,0
Widoczność
trochę nisko się siedzi, ale siedzenie jest regulowane. Lusterka można fajnie wyregulować.
5,0
Ergonomia
Kierownica i fotel kierowcy regulowane, można się dopasować na miasto i na długie trasy. Dla tych co lubią pozycje bardziej leżące. Nie raz zdarzyło mi się zasnąć za kierownicą (na parkingu) :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu do almery mojej żony to strasznie wolno się nagrzewa. Trzeba przejechać jakieś 10km żeby kabina się nagrzała. Przy -20 zacząłem się zastanawiać czy w ogóle mam ogrzewanie w samochodzie a przy -30 zabrałem żonie auto na jazdę do pracy :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer nie mają na co narzekać, ale za to pasażerowie z tyłu muszą się trochę gimnastykować. Jak wsadziłem na tylne siedzenie fotelik dla dziecka to musiałem swój fotel nieprzyjemnie przesunąć do przodu. Bez rewelacji.
2,0
Wyciszenie
trzeba dużo maty wygłuszającej do bagażnika i pod deskę żeby było przyjemnie. Do 80 jedzie się fajnie cichutki, ale potem to już jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG 9/100 - w zasadzie bez różnicy czy w mieście czy poza.
Części nie są jakoś specjalnie drogie. Blacharka tańsza niż do poloneza :) Zderzak 150, błotnik 120..
Auto kupiłem w kiepskim stanie więc dużo musiałem w niego włożyć, ale za to jest auto wdzięczne. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Naprawdę. Były usterki ale nigdy takie żebym nie mógł z tym jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem autko tanio i żal mi się z nim rozstawać, bo za mało za niego dostanę. Jako dupowóz jest świetny bo nie muszę myśleć o tym czy odpali na następny dzień.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedyne co mi się zepsuło z drobiazgów do lampka włącznika podgrzewania szyb. Prawdopodobnie żaróweczka się przepaliła.
Trzeba pilnować układu zapłonowego. Jak wymieniać to tylko na oryginalny bo podróby szwankują.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy 180 000 trzeba wymienić pompę wody i gumy na stabilizatorze. Niestety jest to dość skomplikowane w tym modelu.
Przy 250 000 zaczęło się sączyć z silnika więc zrobiłem uszczelkę pod głowicą. Niestety paprak mi nie splanował głowicy i po 20 000 musiałem to robić jeszcze raz.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLXi 16V 113KM 83kW
[l/100km]