Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer IX Sportback

Prawie, 4 miesiące temu
Silnik 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Mało kulturalny samochód, zasadniczo jest dobry na średnie trasy, do ~100/200 km, jeżeli nie przekraczamy ~100 km/h na godzinę. Powyżej ~130 km/h w kabinie jest bardzo głośno, pięciobiegowa skrzynia ewidentnie nie jest też przystosowana do jazdy z taką prędkością, gdyż przy 130 km/h (według GPS, nie licznika) ma niemalże cztery tysiące obrotów, zdecydowanie brakuje mu szóstego biegu, długie trasy są nieznośne i wymuszają wybór pomiędzy oszczędzaniem czasu a silnika. Jeżeli chodzi o jazdę, to przy instalacji LPG i braku gwałtownego przyśpieszania jest w miarę oszczędny, realnie należy się nastawić na spalanie na poziomie 9 L/100 w przypadku benzyny oraz 11 L/100 w przypadku instalacji gazowej. Przy bardzo spokojnej jeździe spalanie benzyny może spać do ~7L, ale mówię o bardzo "dziadkowej" dynamice. Sam silnik jest specyficzny, auto wyraźnie nabiera dynamiki powyżej 4 tysięcy obrotów, niestety wszystko poniżej to bardzo powolne osiągi, a żeby trzymać go blisko tych 4 tysięcy, silnik musi się męczyć, nie ma tutaj dobrego rozwiązania. Należy również brać pod uwagę, że egzemplarze powyżej 200 tysięcy km będą generować koszty, niestety jest sporo rzeczy, które mogą się wysypać, auto posiada również szklanki zaworowe, których odpowiednia naprawa/dostosowanie to nie lada wyzwanie. Auto bardzo lubi się z rdzą, podwozie to pierwsza rzecz, na jaką trzeba zwracać uwagę, bez konserwacji raczej nie będzie w dobrym stanie, zalecam piaskowanie, w innym wypadku sytuacja szybko może wymknąć się spod kontroli. Wnętrze jest bardzo plastikowe, lubi trzeszczeć nawet bez dotykania go, podłokietnik jest twardy, nie każdy znajdzie dla siebie optymalną pozycję, siedzenia nie są wygodne w przypadku dłuższych tras. Z plusów, zdecydowanie przyjemnie się prowadzi, układ kierowniczy jest precyzyjny, bezproblemowo pokonuje zakręty, dając przy tym dużo frajdy z jazdy, jako kierowca czułem się bardzo pewnie, nawet przy bardziej wymagających odcinkach. Dobrze znosi gaz, przy odpowiednio założonej instalacji właściwie nie czuć żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie nadaje się do jazdy na długie trasy, bardzo słabo zbiera się poniżej czterech tysięcy obrotów, części są dosyć drogie, jak na samochód z tych lat, naprawy również nie należą do najprostszych.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Rdza, średnia jakość lakieru, łatwo go zerwać.
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, zarówno kierowca jak i pasażer mogą się komfortowo rozsiąść, a z tyłu nadal zostaje miejsce dla dwóch dorosłych osób, które nie muszą tłamsić się wciśnięci w tylną kanapę.
2,0
Wyciszenie
Do 100 na godzinę jest względnie okej, powyżej jest tragedia. Pełno trzeszczących, słabej jakości plastików.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W przypadku dobrego egzemplarza da się przejechać dużo mile spędzonych kilometrów za małe pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Warto sprawdzać rozrząd w przypadku starszych egzemplarzy, w przypadku problemów z łańcuchem koszty bardzo szybko dochodzą do 10 tysięcy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Lancer IX Sportback