Bardzo fajne auto. Totalnie bezawaryjne ale trzeba być świadomym, ze to klasyczny japoniec i nie jest to auto dla każdego. Moja ocena po przejechaniu 50tys kilometrow w 2 lata użytkowania, myślę, ze komus sie przyda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco zrywny. Zaczyna ciągnąć powyżej 3500 obrotów i zaczyna być głośny. Dla mnie na plus. Chcesz jedziesz cicho, a jak chcesz poszaleć to co krecisz wyżej. U mnie pracuje z instalacja gazowa. Po 50tys na gazie a 150tys ogólnego przebiegu. Luzy zaworowe wciąż w normie. Oleju pobiera jakieś 0,5l na 10 000 km
5,0
Skrzynia biegów
Czasem wsteczny haczy. Poza tym bez zarzutu
3,0
Układ jezdny
Niby jeździ ale w porównaniu z mazda 3 z 2004 jest przepaść na niekorzyść. Przy oponach 205 60 r16 autem buja, na zakrętach nie poszalejemy. Do zwyklej jazdy jak najbardziej. Zawieszenie slychac pracę ale za to bardzo komfortowe (bardzo miękkie)i bardzo trwałe
4,0
Karoseria
Auto ma 11 lat. Rdzy zero na nadwoziu. Delikatnie pod spodem. Drobne odpryski na dole tylnych drzwi jednak rdza nawet tam nie wchodzi. Uważam, ze auto fabrycznie dobrze zabezpieczone, lakier jak to Japończyk cienki i podatny na uszkodzenia ale nie ma tragedii
Komfort
4,0
Widoczność
Tyl ok ale duze lusterka i belka przednia czasem sprawiają problemy, bo zasłaniają przy skrecie widoczność na boki z przodu
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Bez zarzutu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiatraki troche głośne i nie nagrzewa sie tak szybko jak bym oczekiwał ale myślę, ze w normie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca duzo i z przodu i z tylu
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h jest głośny. Nie jest to auto na autostrady. Wyciszenie marne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie. Duzo zamienników. Ceny oryginalnych czesci pewnie drogie ale jazda do ASO mija sie z prawami logiki przy 10 letnim aucie, chyba, ze ktos koniecznie chce przepłacać. Pracowalem w branży i wiem, ze część oryginalna to ta ktora mozna kupic jako zamiennik tylko w innym opakowaniu i za połowę ceny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena warta tego co otrzymujemy. Bez dwóch zdań
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W samochodzie nie psuje sie nic. Mam ksiazke od nowosci auto krajowe. Zawieszenie cale w oryginale. Po 150 000 zadna czesc nie wymagala wymiany. Tylko klocki tarcze i swiece. Akumulator oryginał wytrzymał 10 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awari. Nie psuje sie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]