Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer IX Sportback

Bartosz, 7 lat temu
Silnik 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 149 tys. km
Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak to wygląda !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaby lakier
5,0
Całokształt
Auto zjawiskowe, wygląda sportowo a każda narysowana na nadwoziu linia robi wrażenie i jest w odpowiednim miejscu. Prowadzi się jak chce tego kierowca a w razie potrzeby odpowiednie systemy i dobrze zestrojony układ jezdny pomogą w utrzymaniu samochodu na drodze. Przyspiesza i hamuje tak jak sugeruje wygląd, bardzo dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zachowuje się całkiem sprawnie, co jest zasługą 143 KM. Można odczuć jednak brak turbiny już przy pierwszych przyspieszeniach, jednak powyżej 4000 tyś obrotów auto ciągnie żwawo do przodu i znacznie ułatwia poruszanie się po drogach szybkiego ruchu a przy tym brzmi dosyć dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów zachowuje się świetnie. Skoki zmiany poszczególnych biegów są poprawne a biegi wskakują bez problemu. Przy tej wersji silnikowej małym minusem jest jednak brak 6-go biegu. Przy prędkościach autostradowych obrotomierz sięga 4 tyś obrotów i robi się głośno.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo dobrze, układ jezdny jest zestrojony poprawnie. Dokładnie czuć gdzie skręcamy i jak skręcamy. Na zakrętach nie odczuwa się dyskomfortu. Jest precyzyjnie i przyjemnie. Chce się pokonywać kolejne kilometry.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile widoczność z przodu i na boki nie sprawia większych problemów, o tyle tylna szyba znacznie utrudnia parkowanie za sprawą pochylenia szyby i jej wielkości. Wygląd zewnętrzny robi swoje. Coś za coś.
5,0
Ergonomia
Krótko i zwięźle. Jest tak jak być powinno w kwestii ergonomii, jak na ten poziom jest prawidłowo, zadowalająco i wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina sprawnie ogrzewa się oraz schładza za sprawą wentylacji i ogrzewania. Rozmieszczenie wlotów powietrza wewnątrz samochodu jest dobra. Przyciski do kontrolowania wentylacji i ogrzewania bardzo czytelne i poręczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla wszystkich w środku jest dużo, każdy znajdzie swoje własne ustawienie i nie będzie narzekał na miejsce.
3,0
Wyciszenie
Prędkości miejskie nie wpływają na głośność w kabinie, natomiast autostradowe sprawiają że robi się głośno i przy dłuższej podróży może znaczenie męczyć uszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największym kosztem utrzymania jest paliwo. Auto nie wymaga wielkiego wkładu finansowego a jeśli już trzeba wyłożyć pieniądze to nie są to kwoty wychodzące poza granicę zdrowego rozsądku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto wart swojej ceny jak najbardziej. Jeśli w środku coś nam nie spasuje to wygląd ogólny to zrekompensuje. Jest tak jak na japończyka przystało, skromnie wewnątrz ale za to trwale a zewnątrz... no cóż, jest to jedna z sylwetek auta, która nie opatrzy się tak szybko i po latach zwraca na siebie uwagę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,50 zł
8,7
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Lancer IX Sportback