Karoseria
: Wygląd rewelka zwłaszcza na kołach 18.
4,0
Całokształt
Spalanie i hałas psuje całą radoche z użytkowania. Poprzednik palił równe 10l gazu bez względu na technike i średnią prędkość. Ten dziad bierze 13 gazu przy bardzo delikatnej jeździe na trasie ale z rowerami i obciążeniem. Na benzynie bez autostrad (do 100km/h ) spalił 7l. Zwiększenie prędkości do 120-130 radykalnie podnosi spalanie. Jestem zawiedziony ale możliwe że opory przez rower podniosły spalanie i instalacja jeszcze nie doregulowana. Nie wiem, pojeżdze to napisze.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety zawodzi pod względem dynamiki. W porównaniu do mpjego poprzedniego Lancera 2.0 Sport zbiera się wyraźnie słabiej, choć ma więcej koni, przy tym pali duuużo więcej. Dla mnie to krok wstecz i żal zmiany starego na nowy. Spod świateł lepij sie z nikim nie chwytaj bo niestety nie ma z czym.
5,0
Skrzynia biegów
Tu postęp bo działa idealnie, leciutko i precyzyjnie. Dźwignia sama wskakuje na pozycje.
5,0
Układ jezdny
Na kołach 18 i gumach Yokohamy jedzie jak po szynach- bardzo precyzyjny układ kierowniczy auto reaguje nakażde drgnięcie kierownicy. Zawieszenie bardziej komfortowe i dużo cichsze niż w wersji Sport ale ładnie trzyma się w zakrętach. Zamiast fabrycznych opon 215/45R18 można włożyć ogólnodostępne i tańsze 225/40R18 - nic nie obciera, pasuje na felge jest taniej i troszke ładnniej wygląda szerszy kapeć.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu standard, z tyłu gorzej, ale są czujniki cofania więc OK
4,0
Ergonomia
Kokpit intuicyjny, zegary ładne duże i czytelne, wszystko działa i wygląda dobrze. Przeszkadza duża ilość plastiku wewnątrz w starszych modelach materiały były ładniesze i bardziej miękkie w dotyku. Ale te czasy już minęły...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń. Działa szybko i wydajnie, jest super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w kabinie dość dla wszystkich, gorzej z miejscem na bagaż. Mocno nachylona szyba dodatkowo utrudnia przewóz większego bagażu. W starym lancerze kombi było z tym lepiej.
1,0
Wyciszenie
Tu porażka, nieprzyjemne odgłosy buczenia pochodzące prawdopodobnie z kół o ile dźwięk silnika i wydechu jest cichy i przyjemny i tyle szum z nadkoli jest fatalny.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu kolejny zawód. Mi ten samochód spala więcej niż poprzednik choć nic nie daje w zamian. Przyspieszenie słabe zaczyna sie przebudzać od 4tyś ale szału i tak nie ma. Ten silnik generuje 143 chudych i chyba po kryzysowych koni...stare 136 ciągnęło lepiej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tak sobie. Wygląd i wyposażenie super, ale ekonomia i głośność w wnętrzu kiepsko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem wyciek z maglownicy ale to chyba pamiątka po przejściach auta u poprzedniego właściciela. Kupiłem używke za 300pln i śmiga.poza tym brak niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd wszystko śmiga
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]