Inne
: System audio, bezawaryjność, auto praktycznie nie spala oleju mimo iż przy nagrzanym silniku często pozwalam sobie na 6 tyś obrotów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: lakier jest cienki a co za tym idzie wrażliwy i łatwo odpryskuje na przedniej masce
5,0
Całokształt
Bardzo dobrze wyposażone w porównaniu do konkurencji w tej cenie, niezawodne, ładnie wygląda. Z ekonomiką i spalaniem liczyłem się kupując więc nie jestem zaskoczony. Mogłoby być lepiej wyciszone. Wadą jest też grubość powłoki lakieru, odpryski są już widoczne na przedniej masce. niestety jest to domena wszystkich nowych aut a wynika z nowoczesnej technologii natryskiwania lakieru, mniej, oszczędniej a równo i ładnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik faktycznie dość głośny powyżej 3tyś obrotów, wadą jest raczej wyciszenie auta. Dynamiczny szczególnie na wysokich obrotach pow. 4 tyś. i może dostarczyć przyjemności z jazdy. W jeździe miejskiej praktycznie go nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie a dźwignia ma dość krótki skok. Nie trzeba wachlować nią jak grabiami w fiacie. Jedynie bieg wsteczny mógłby lepiej \"pasować\" Działanie skrzynki biegów po jeździe omegą 2.5TD było dużym wyzwaniem które ta skrzynia spełnia.
5,0
Układ jezdny
Jeździłem fordami, oplami, vw\'ami, moim zdaniem w lancerze układ jest precyzyjny i nie można mu niczego zarzucić.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystawiam ocenę dobrą gdyż do przodu i na boki nić widoczności nie zasłania. Widoczność do tyłu jest bardzo kiepska i bez czujników cofania parkowanie tyłem byłoby chyba nie możliwe.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, bez uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ chłodzenia (klimatyzacja) jak i ogrzewanie działa szybko i wydajnie, nawet zimą po 3 minutach jazdy i zimnym silniku czuć ciepły podmuch.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dość, z tyłu wysoka osoba powyżej 195 będzie dotykała głową sufitu. Również przy odsuniętych siedzeniach przednich z tyłu jest niewiele miejsca na nogi. Wystawiam ocenę 4 ponieważ w tej klasie aut miejsca jest dość a z omegą (poprzednie auto) przestrzeni porównywać nie mogę.
3,0
Wyciszenie
W mieście oraz do prędkości 120km jest super, auto jest głośne jeżeli wkręcimy je na wysokie obroty powyżej 4 tyś lub powyżej prędkości 120km. Wyciszenie to jedna z wad tego auta ale również innych aut japońskich, związane jest też z klasą auta, limuzyna napewno będzie lepiej wyciszona.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 8.9l w cyklu 1/3 w trasie i 2/2 w mieście. Rezerwa ustawiona na ponad 100km, najlepszy wynik na trasie przy jeżdzie 100km udało mi się osiągnąć 6.8l w mieście w korkach spalanie dochodzi do 10l. nie należy sugerować się komputerem auta bo oprogramowanie wyników spalania jest kiepskie i zawyża w cyklu miejskim
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy wyborze nowego auta byłem w salonach skody, seata, forda, suzuki, opla, chevroleta, kia, volvo, fiata, peugeot. Z wymienionych marek za te pieniądze nie kupiłbym lepiej wyposażonego auta, tak wyglądającego i przestronnego. Inne marki owszem oferowały bardziej ekonomiczne silniki ale z mniejszą mocą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę autem od nowości w 3 lata zrobiłem 40 tyś km, to niewiele ale nie było żadnej usterki, wszystko działa precyzyjnie i niezawodnie jak do tej pory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdżę autem od nowości w 3 lata zrobiłem 40 tyś km, to niewiele ale nie było żadnej usterki, wszystko działa precyzyjnie i niezawodnie jak do tej pory.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]