Inne
: przestronnosc wnetrza, spadek spalania po dotarciu silnika do 7,0 litra/100 km w trasie
5,0
Całokształt
Auto bardzo dobre, wersja Invite 1,8 skomponowana po mistrzowsku. Klimatronic, 7 (9) poduszek powietrznych, pelna elektryka, podgrzewane lusterka, kontrola trakcji, stabilizacja toru jazdy, ABS, system wspomagania hamowania,wielofunkcyjna kierownica, tempomat, radio z cd i mp3, 6 glosnikow bardzo dobrej jakosci, ergonomiczne wnetrze, wygodne, przestronne, alufelgi 16,w calosci zrobiony w Japonii, bosko i bezpiecznie sie prowadzi i wiele innych zalet, przy wadach: brak 6 biegu, za duze spalanie i brak elektrycznie skladanych lusterek - to wg mnie genialne auto za ledwo 64000 zł, bo tyle mnie kosztowalo, to idealny wybor. Sprawa jest prosta jezeli ma sie do wydania wlasnie do 70000 zł. wtedy to auto nie ma konkurencji, bo inne marki nie daja tyle w tej cenie. Może i plastiki w srodku powinny byc lepsze, ale bez przesady - przy cenie ponizej 70000 zl i takim wyposazeniu... Please!! I jeszcze cos - wyglad tego auta!!! Bezcenny!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy japonski wysokoobrotowy silnik, na niskich obrotach bardzo cichy i dosc ekonomiczny, na wysokich obrotach po sportowemu glosny (co lubie, bo ladnie brzmi), paliwozerny i wystarczajaco mocny jak na 143 KM (ale od 4000 obrotow). W calosci robiony w Japonii, z czym wiaze duze nadzieje co do jego niezawodnosci. Trzeba liczyc sie z tym, ze przy szybkim wyprzedzaniu konieczna jest redukcja biegu, jadac np. 60 km/h trzeba wrzucic... dwojke :) Na niskich obrotach bez mocy, ale to jest taki typ silnika i jesli ktos oczekuje kopa przy 1500 obrotow, to musi kupic TDI. Moment obrotowy robi swoje i basta. Tutaj moment obrotowy jest za słaby. W koncu zwykly dzisiejszy turbodiesel ma dwa razy wiekszy moment obrotowy. Pali troche za duzo, ale to cena za ladne brzmienie silnika na wyzszych obrotach i niezawodny japonski wysokoobrotowiec (mam nadzieje). Poza tym to 1,8, 143 konie i nie diesel, wiec nie mam pytan. Jesli ktos powyzsze cechy uwaza za wady dyskwalifikujace to niech nie kupuje benzyny, zwlaszcza wiekszych pojemnosci.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza delikatnie, precyzyjnie i lekko. Dosc krotkie skoki drazka pasuja do lekko sportowego zalozenia parametrow silnika. Uwazam, ze skrzynia biegow to mocny punkt auta. Wada: brak szostego biegu, ktory na duzych predkosciach zmniejszylby zuzycie paliwa. Daje 4 za brak 6 biegu. Licze na to, ze kolejna wersja lancera bedzie miala 6 bieg. Czasami wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem. Poczatkowo ocenialem skrzynie biegow na 5, ale brak 6 biegu jest jednak duza wada. Szkoda, bo ta skrzynia biegow jest na prawde swietna...
5,0
Układ jezdny
Daje 5 z uwagi na fakt jak sie trzyma drogi, a wiec wliczam tu tez stabilizacje toru jazdy, czy np kontrole trakcji. To wazne elementy tego, jak to auto jezdzi. Prowadzi sie swietnie. Czasami wydaje sie, zwlaszcza na poczatku, ze kierownica nie oddaje w pelni "poczucia jezdni" co jest wada, ale ocena 4 bylaby zdecydowanie krzywdzaca. Poza tym to raczej kwestia przyzwyczajenia. Teraz juz tego nie odczuwam. Uklad jezdny jako calosc to bardzo duzy plus tego auta, co przeklada sie na bezpieczenstwo. Z reszta ponoc lancer zawsze sie dobrze prowadzil. Nie wiem bo to moj pierwszy, ale na pewno jezdzi swietnie. Powyzsze potwierdza jazda po zimowych, sliskich drogach. Dodatkowy plus: maly promien skretu. I jeszcze jedno: lancer ma rewelacyjne hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
To raczej slaby punkt. Do tylu widac malo, szyba wysoko (co wynika ze sportowej lini nadwozia), radze dobrze sie rozgladac przy cofaniu bo mozna sie zdziwic. Do przodu widocznosc dobra, ale nie najlepsza, choc w innych samochodach jakimi jezdzilem tez nie bylo jakos rewelacyjnie. Dlatego wg mnie jest przecietnie. Jezeli ktos ma kase to warto wziac czujniki parkowania z tylu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, pod reka, bez udziwnien, bez zbednych przelacznikow. Wielofunkcyjna kierownica dopelnia tylko bardzo dobra ocene. W trakcie uzytkowania auta ani razu nie uznalem, ze cos powinno byc w innym miejscu albo inaczej rozwiazane. Jedyny minus znaleziony na sile: wejscie do kluczyka stacyjki w miejscu raczej nie intuicyjnym i trzeba sie troche pochylic aby trafic kluczykiem :) Wiem, czepiam sie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Absolutnie bez zastrzezen. Odparowywanie szyb blyskawiczne, bezproblemowe, takze szyby boczne szybko traca zaparowanie. Swietnym pomyslem jest wentylacja na tylne siedzenia ktora wychodzi...spod foteli przednich. Takie ogrzewanie chwala sobie zima pasazerowie z tylu. Przelaczniki dokladne i umieszczone w dobrym miejscu. Nawiewy w mojej ocenie wystarczajaco ciche. Klimy jeszcze gruntownie nie przetestowalem, bo pora roku nie ta :) ///Dodaje ocene klimy latem: chlodzi ze ho ho... Jednak albo nie potrafie go dokladnie obsugiwac, albo przy ustawianiu tempretury na konkretna wartosc klimatronik nie dziala zbyt precyzyjnie. Co do tego mam mieszane uczucia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To mnie zaskoczylo w tym aucie najbardziej. Przestrzen jest rewelacyjna. Myslalem poczatkowo ze to zwykly kompakt, ale jest o niebo lepiej. Miejsce maja wszyscy pasazerowie i to wysocy. Mam 184 cm wzrostu i siedze za kierownica wygodnie, pasazer za mna rowniez, na nogi duzo miejsca. Wymiarami auto wielkosci laguny czy octavi (a jak porownac dokladnie wymiary, to nawet...wieksze :). Wg mnie jesli idzie o przestrzen to nie jest auto typu kompakt. Na glowe z tylu tez mnostwo miejsca. Kto nie sprawdzi i nie usiadzie w srodku ten nie uwierzy. Auto w trasie bardzo wygodne, dobrze wyprofilowane fotele, plecy nie mecza sie w dlugiej podrozy... mam porównanie do renault i lancera oceniam bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach jest bardzo cichy. Stojac na swiatlach silnika nie slysze. Kolega po wejsciu do auta pytal czy juz jest odpalony :) Pasazer z tylu przy pierwszej jezdzie skomentowal ze cichutko chodzi. Wiec to nie tylko moje wrazenia. Na wysokich obrotach glosniejszy, ale to chyba normalne, bo trudno oczekiwac ciszy przy obrotach powyzej 3500. Przy predkosci okolo 120km/h i wiecej robi sie glosniej (brakuje 6 biegu), ale dzwiek silnika jest przyjemny. Pojawia sie tez szum powietrza przy jeszcze wiekszej predkosci (autostradowej). Mimo to ocena 4 jest troche krzywdzaca, choc z drugiej strony 5 (czyli doskonale) to jednak zbyt wiele. Po dluzszym uzytkowaniu stwierdzam ze moglby miec lepiej wyciszone dzwieki plynace od kol w trakcie jazdy, np. kwestie wylapywania nierownosci drogi, troche za glosno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczne to są diesle. Lancer nie jest. Po pierwsze spala sporo, zwlaszcza na dotarciu, potem ponoc (jeszcze nie wiem) pali znacznie mniej. Ale i tak pali dosc duzo, nawet jak na 1,8. Poprzednie auto mialem rowniez 1,8 i chyba palil mniej. Na niskich obrotach pali malo, ale przy tym autku zal trzymac sie ciagle niskich obrotow (choc sie da :) Oczywiscie wszystko zalezy od tego, jak agresywnie sie jezdzi. Ale trzeba sie liczyc z tym, ze w trasie spali jakies 8 na pewno (przy ekonomicznej jezdzie), a w miesci pewnie z 10.
Przeglady - jak wszystkie japonskie auta, chyba tanio nie jest, ale to tez rzecz wzgledna. Za przeglad dobrowolny po 1200km zaplacilem jakies 420 zl. Dla mnie znosnie. Na pewno drozej niz fiat, czy skoda, tego mozna byc pewnym, ale tez pewnie porownywalnie z toyota czy honda.
////Opinia po dotarciu silnika: znaczna, wrecz zaskakujaca, poprawa w spalaniu; w trasie srednio 7,0 l/100km przy dosc ekonomicznej jezdzie, przy predkosciach rzedu 110 km/h spalal 7,4-7,7 l/100km. W miescie, roznie, w zaleznosci od sposobu jazdy - mi pali od 10 do 12 l/100km, ale lubie czasami mu "depnac" :). Poprzednie auto palilo podobnie, wiec jest ok. ///Ogolnie pali w trasie 7,5-8,5. Pierwszy roczny przeglad 774 zł, wiec oceniam ze ekonomicznosc autka jest dla mnie ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Uwazam, ze to jest najlepszy wybor za cene 64000zł. Nikt nie da takiego wyposazenia w takim przestronnym wnetrzu. Moze inne marki daja lepsza jakos wnetrza, ale zeby miec takie wyposazenie trzeba dac zncznie wiecej. Tutaj Lancer jest absolutnie bezkonkurencyjny. A poza tym w calosci zrobiony w Japonii, to w dzisiejszych czasach gdy np toyota skladana jest gdzies w europie... nie wymaga komentarza. Bezpieczeństwo, jakosc jazdy i wyposazenie - to przekonuje. A rekini przód absolutnie niepowtarzalny i piekny. Porownujac z innymi markami za te pieniądze - najlepszy wybor
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto posiadam krotko, bo niecale 5 miesiecy. Usterek brak :) Zdarza sie, ze skrzypnie cos przy pokonywaniu poprzecznej przeszkody typu "lezacy policjant". Moze wina zimy, moze nie, nie wiem. Na przegladzie zawieszenie sprawne. ///Najwazniejsze ze nic sie nie psuje, jezdze obecnie juz rok i wszystko sprawne. To mnie cieszy bo na to liczylem kupujac to autko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po roku uzytkowania - wszystko sprawne :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]