Silnik budzi się do życi apowyżej 4000 obr/min. Do kultury pracy nie mam zastrzeżeń. Spory apetyt na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
CVT - bezstopniowy automat. W sumie fajny wynalazek. Dużą zaletą jest długie najwyższe przełożenie - w efekcie mamy 1800 obr./min przy 100 km/h. W trybie ręcznym przełożenia zmienia wystrczająco szybko. Mankamentem jest wyraźna strata mocy w porównaniu ze skrzynią ręczną.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry kompromis między pewnością prowadzenia i komfortem. Można jeździć naprawdę szybko w zakrętach. Minus za trochę nerwowe zachowanie samochodu na wybojach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba. Przednie słupki też trochę ograniczają pole widzenia. Za to bardzo dobre duże lusterka wsteczne, które właściwie wystarczają do manewrowania.
2,0
Ergonomia
Kierownica regulowana tylko w pionie, poza tym w moim wypadku przysłania górę zegarów. Mały zakres regulacji foteli. Bezsensowny podłokietnik. Nie wszystkie przełączniki podświetlone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja działa sprawnie. No może nie do końca realnie utrzymaje zadaną temperaturę... Brak nawiewów na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronność standardowa dla tej klasy samochodów. Bagażnik mógłby być większy.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie, zwłaszcza odgłosów pracy silnika niestety kiepskie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa trochę wysokie w porównaniu z konkurencją. Ceny przeglądów też powyżej średniej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli oceniać w stosunku do tego co oferuje konkurencja w zbliżonej cenie wystawiłbym ocenę 4.
Oceniając jednak to co otrzymujemy za prawie 70 tys. zł skłaniam się raczej ku ocenie 2.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło... ale to w końcu nowy samochód.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej: nic się nie zepsuło... ale to w końcu nowy samochód.
Niestety ocena obniżona z uwagi na lakier bardzo podatny na zarysowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]