Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer IX Sportback

AutomaniaK, 11 lat temu
Silnik 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW od 2010 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Chrobotanie w układzie kierowniczym
4,0
Całokształt
Auto z pewnością ładnie się prezentuje i przykuwa uwagę, ale wygląd to nie wszystko. Mitsubishi to chyba już ostatnie auto rodem z Japonii, które tylko w tym kraju jest montowane. Niestety, chyba tak jak to jest w przypadku genów, warto je czasem zmieszać dla \"odświeżenia\" krwi. Auto jest solidne, ale za wyjątkiem paru elektronicznych drobiazgów, odstaje technologicznie od konkurencji. Przyznaję, że spodziewałem się czegoś więcej po Japonii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, jak w samochodach japońskich, żeby coś z niego wykrzesać, to trzeba kręcić powyżej 3 tys. obr/min. Niestety przekład się to na spalanie do 11 l i hałas w kabinie. Polecam osobom statecznym - przy obrotach ok. 2 tys. jest dość cicho i ze spalaniem można zejść do 7 l po mieście. Jeśli się jednak nie dba o koszty i lubi warkot silnika, to można zadziwić nie jedną 2-litrówkę. Na wolnych obrotach silnika prawie nie słychać. Silnik jest wytrzymały.
4,0
Skrzynia biegów
Jak przystało na samochód ze sportowym rodowodem, przełożenia są długie. Kiedy inni muszą już zmienić bieg, to Lancer dopiero się rozgrzewa. Za to skok lewarka mógłby być trochę krótszy. Ciężko wchodzi wsteczny i pierwszy bieg, ale podobno to przypadłość Mitsubishi.
3,0
Układ jezdny
Niestety, spodziewałem się czegoś zupełnie innego! Zawieszenie jest miękkie, żeby nie powiedzieć, zbyt miękkie. Owszem, przy spokojnej jeździe, czuje się komfort nawet na nierównej nawierzchni, ale auto zaczyna \"myszkować\" jak próbujemy wykorzystać te 117 KM. Są wersje z twardszym zawieszeniem - warto się zastanowić. Nie miałem przyjemności jeździć wersją EVO, ale podobno różnica jest kolosalna.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Dobra widoczność w lusterkach. Jeśli się jednak ufa tylko czujnikom parkowania (z tyłu) to można się nie mile zaskoczyć - działają zbyt późno.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą jest wygodna, wszystkie przyciski są pod ręką, a wskaźniki na właściwych miejscach - jednym słowem przemyślany porządek bez zbędnych informacji dla kierowy. Kierownica bardzo dobrze pasuje do ręki - należy wybierać skórzaną ze sterowaniem radiem. Duży minus za regulację kierownicy tylko w jednej płaszczyźnie. Stylistycznie i pod kontem wyposażenia - dość skromnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa, zatem zimą nie będziemy narzekali na chłód. Nawet nawiew na przednią szybę potrafi ją dość sprawnie odmrozić. Latem klimatyzacja też działa bez zarzutów. Czasem jednak w deszczu zaczynają parować szyby. Moim zdaniem, jest to wina automatycznej klimatyzacji, w której zbyt wolne obroty wentylatora, przy ustawieniu \"auto\", nie wytwarzają odpowiedniego ciągu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że każdy kierowca znajdzie w tym aucie wygodną dla siebie pozycję. Pasażer obok też nie powinien narzekać. Pasażerowie z tyłu nie muszą siedzieć na baczność - tylna kanapa jest przyjemnie pochylona do tyłu. Na nogi jest wystarczająco dużo miejsca. Nie jest może jak w Skodzie Superb, ani nawet jak w Octavi, ale może być.
2,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej - przy niskich obrotach jest ok, przy wysokich jest już zbyt głośno. Na trasie przy prędkości pow. 120 km/h hałas jest uciążliwy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dynamiczna jazda po mieście: 10-11 l. Spokojna jazda po mieście: 7-8 l. Trasa 90 km/h: 6 l. Trasa 140 km/h: 9 l. Wersja Clear-Tec z systemem Stop&Go wpływa na zmniejszenie paliwa do ok. 1 l. Przeglądy okresowe w ASO ok. 1 tys. zł. Części, nie wiem, ale podobno są drogie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za nowe, dobrze wyposażone auto trzeba zapłacić powyżej 70 tys. Duża utrata wartości i wysokie koszty napraw, przy przeciętnych właściwościach jezdnych i dużym spalaniu, powoduje, że auto przestaje być konkurencyjne. Nie należy tego auta utożsamiać z wersją EVOLUTION!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Średniej jakości plastiki w kabinie, które podatne są na zarysowania. Elektronika bez zastrzeżeń.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W nowym aucie pojawiło się chrobotanie w układzie kierowniczym - ASO rozkładało ręce - kazali obserwować i pojawić się przed końcem gwarancji. Mówili, że raz się już z tym spotkali i wymiana przekładni kierowniczej nic nie dała - bez komentarza. Poza tym nie miałem problemów. Dość cienki lakier na karoserii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MIVEC 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Lancer IX Sportback