Silnik
: Czytałem o silniku wiele negatywnych opinii, a po zakupie okazał się być niezawodną i bardzo dynamiczną jednostką.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Pojawiające się wielokrotnie kontrolki ABS i kontroli trakcji, trudne do zdiagnozowania.
4,0
Całokształt
Samochód generalnie bardzo fajny, ładny, dobrze wyposażony, oszczędny. Mimo wielu zalet troszkę niska jakość wykonania wnętrza, psujące sie układy elektroniczne oraz słaba jakoś lakieru.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, dynamiczny, bez żadnych usterek przez 3 lata użytkowania. Minusem jest duże natężenie hałasu generowanego przez pompowtryski.
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych zarzutów ani usterek. Dobrze zmienia biegi, wygodna w użytkowaniu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry układ jezdny jak na tę klasę samochodu. Wspomaganie hydrauliczne i dość twarde zawieszenie sprawiały, że auto dawało sporo frajdy z prowadzenia.
4,0
Karoseria
Podatna na zarysowania i pod koniec użytkowania zaczęła łapać trochę rdzy na przodzie maski.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże lusterka i dobra widoczność.
4,0
Ergonomia
Minusem jest brak wysuwanej kierownicy i dość problematyczne ustawianie fotela kierowcy, poza tym bez wad.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo silny nadmuch z klimatyzacji, dobre rozprowadzanie powietrza po kabinie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę mało miejsca na głowę, biorąc pod uwagę rozmiar auta.
3,0
Wyciszenie
Dosyć słabe wyciszenie, słychać zarówno szum wiatru, opony jak i przede wszystkim rozmaite dźwięki z silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty tankowania bardzo przystępne, gdyż samochód palił mi przeciętnie koło 6-6.5 litra/100 km. Koszty serwisowania na przeciętnym poziomie, przez 3 lata nie było zbyt wielu poważnych usterek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry samochód używany do 20 tysięcy złotych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł się czujnik regulacji reflektorów ksenonowych, szybkie zużycie tylnich amortyzatorów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka problemów elektrycznych pod koniec użytkowania: pojawiająca się kontrolka ABS/kontroli trakcji wynikająca prawdopodobnie ze zużycia alternatora, konieczność wymiany skorodowanych mas oraz jednej z wiązek przewodów elektrycznych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
[l/100km]