Karoseria
: Dość słaby lakier, podatny na zarysowania.
5,0
Całokształt
Zakochałem się w tym samochodzie, jego wyglądzie zewnętrznym jak i w wyposażeniu wnętrza. Prowadzi się też bardzo przyjemnie i pewnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny, dość cichy, ciepły dźwięk silnika. Kultura pracy silnika bardzo wysoka, jestem pozytywnie zaskoczony, 143 KM zdecydowanie wystarczają w tym modelu. Co prawda na niższych obrotach auto jest trochę 'mułowate', natomiast przy osiągnięciu 4 tys obrotów bardzo fajnie przyspiesza, nie tylko od 0-100 km/h, ale także przy wyższych prędkościach i odpowiedniej redukcji auto sprawuje się doskonale.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, prosta, łatwa w obsłudze - jak w każdym nowszym mitsubishi. Dodatkową atrakcją jest bardzo wygodny kształt drążka zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Dość twardo zawieszony, trzyma się w zakrętach, żadnych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, w sedanie jednak zagłówki tylnych siedzeń ograniczają nieznacznie widzenie przez tylną szybą.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa bez zarzutów, szybką chłodzi, z grzaniem też nie ma problemów, dość dobrze trzyma ustawioną temperaturę, chłodzony schowek połączony z klimatyzacją również super się spisuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie, ile miejsca jest w samochodzie. Z przodu za kierownicą siedzi się bardzo wygodnie, regulacja wysokości fotela pozwala dobrze dostosować siedzenie do swoich potrzeb: nawet osoby z długimi nogami nie będą miały problemów ze 'zmieszczeniem' ich pod kierownicą, co często bywa w samochodach problemem. Z tyłu również dużo miejsca dla pasażera. Jedyny mankament to słabo trzymające fotele z przodu przy zakrętach ;)
5,0
Wyciszenie
Jak napisałem wcześniej, silnik brzmi idealnie, ciepło, cicho. Auto naprawdę dobrze wyciszone, słuchanie muzyki w tym aucie przy tym wyciszeniu to czysta przyjemność.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez niespodzianek. 1.8 benzyna przy 143 KM swoje pali. Miasto 9-11 l (górna granica to 11 litrów przy nierozgrzanym silniku), na trasie nawet poniżej 8 l /100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w swojej klasie Mitsubishi Lancer bije pozostałe samochody na głowę. Wyposażenie nawet w bardziej podstawowych wersjach jest bardzo bogate - tempomat, kierownica wielofunkcyjna z możliwością sterowania telefonem głosem poprzez Bluetooth (w języku angielskim, hiszpańskim, francuskim itp). Stosunek ceny do jakości i wyposażenia jest bardzo dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez żadnych problemów, jakość wykończenia jest bardzo dobra, jedyny mankament to słaby lakier (ale przy regularnym serwisowaniu Mitsubishi udziela na niego 12 lat gwarancji, więc problem znika:) )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez żadnych problemów póki co, odpukać ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]