Zawieszenie
: Wielka zaleta tego auta na polskich drogach.Prosta konstrukcja doskonałe działanie.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre rodzinne auto średniej klasy,z doskonałym zawieszeniem i świetnym silnikiem.Całość bardzo dobrze zmontowane i nieźle wyposażone nawet w podstawowych wersjach z intuicyjnym w obsłudze zestawem audio o niezłych parametrach.W beczce miodu oczywiście znalazła się łyżka smrodu,a jest nim pokrywa koła zapasowego,którą wykonano z ordynarnej płyty pilśniowej.Pytałem czy jest zamiennik odpłatnie,ale nie ma i to będę musiał zmienić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy i elastyczność.Silnik do 3500 obr/min nieco ospały,ale już nieco wyżej zaczyna się doskonała zabawa.Ten silniczek dużo może,dlatego trzeba mieć "GŁOWĘ NA KARKU"
5,0
Skrzynia biegów
Nie sądzę by brak 6 biegu był minusem tej skrzyni.Biegi zmieniają się precyzyjnie choć zdarzało się do ok.15000 tysięcy kilometrów ,że lubiły przyhaczyć.Nie uważam jednak tego za minus,sądzę,że to tylko kwestia wprawy oraz ułożenia przekładni.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie tu konkurencja może pobierać nauki,wysoki komfort podróżowania.Bardzo dobrze dobrany rozmiar kół na polskie drogi tj.205x60 R16.Dwa słowa należy dodać o hamulcach-są wręcz doskonałe,a hamulec ręczny bębnowy w tarczach tylnych,godny pojazdów z wyższej półki.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i boki bardzo dobra,troszkę gorzej do tyłu.Ogólnie nie mam zastrzeżeń,bo nie tylko wielkie okna i lustra to gwarancja dobrej widoczności,lecz umiejętność obserwowania przez kierowcę.
5,0
Ergonomia
Tablica przyrządów kontrolno-pomiarowych bardzo czytelna,rozmieszczenie przycisków i przełączników sterowania bardzo dobre,a ich obsługa wręcz intuicyjna.To samo można powiedzieć o fabrycznym,prostym zestawie audio,którego parametry i obsługa,w stosunku do konkurencji określiłbym jako więcej niż dobre.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewający się silnik,bez względu na dotychczasowe warunki zewnętrzne(zima dopiero przede mną)sprawia,że ogrzewanie i wentylacja działa bez zastrzeżeń,a klimatyzacja bardzo szybko usuwa wilgoć z kabiny pojazdu,okres od wiosny do dziś,był na to doskonałym testem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu pojazdu oraz dla dwóch osób na tylnych siedzeniach - trzecia dorosła i rosła osoba z tyłu raczej na krótkich dystansach.Fotele na początku sprawiają wrażenie nieco twardych,lecz w podróżowaniu okazują się bardzo wygodne.
5,0
Wyciszenie
Jeżeli rozpędzamy auto miękko,to praktycznie do 100 km/h jest zupełnie cicho,gdy nadal przyspieszamy głośność znacznie wzrasta aż do 140km/h,po przekroczeniu tej prędkości silnik cichnie i słychać tylko świst powietrza.Kiedy jednak zechcemy mocniej kręcić,wrażenia akustyczne i osiągi zaskakują.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Początek eksploatacji przypadł mi na wczesną wiosnę i...!?!?,tak było,trasa 10 l,miasto 15 l/100 nie mogłem uwierzyć w tak dużą rozbieżność między danymi producenta,a rzeczywistością.Powoli "ZACZĄŁEM SIĘ GO UCZYĆ" i udało się.Przejechałem prawie 21000 km i zużycie paliwa jest normalne,a nawet mniejsze.Generalnie wszystko zależy od techniki jazdy,tym autem można jechać szybko i mieścić się w normach producenta,a nawet zejść nieco niżej-oczywiście tylko nieco.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam,że za stosunkowo niską cenę otrzymujemy dobrze wyposażone rodzinne auto,jest w nim wszystko co trzeba.Nowoczesne eleganckie nadwozie i silnik oraz doskonałe zawieszenie.To wszystko sprawia że cieszymy się z posiadania auta do JEŻDŻENIA PO DROGACH A NIE PO SERWISACH !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do chwili obecnej nie wystąpiły jakiekolwiek usterki,nawet najdrobniejsze.Duże uznanie dla producenta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej,zobaczę jak wypadnie kolejna dwudziestka przebiegu.Myślę,że jakość obecnej eksploatacji jest dobrym prognostykiem dalszej dobrej jazdy pod znakiem TRZECH DIAMENTÓW.O tym jak wypadnie napiszę również.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW
[l/100km]