Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer IX Sedan

smarek, 15 lat temu
Silnik 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2007-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Tak pewnie nie czułem się w żadnym aucie, nawet na zakrętach i mokrej nawierzchni... IDEALNE prowadzenie
5,0
Całokształt
Ocena całkwita auta raczej na 4,5, bo 4 to obrażanie tego samochodu. Po prostu bardzo dobrze wykonane auto rodzinne klasy C. Bo ze sportowym bratem EVO to ma wspólny tylko wygląd. Oczywiście można sobie pojeżdzić szybciej i się pobawić, ale nie czarujmy się - nawet Skoda z dieslem 120KM ma lepsze osiągi niż 1,8 benzyna... Wg mnie auto do jeżdżenia do pracy, rodzinne (choć w miasto polecam raczej słabszy silnik 1,5l bo mniej pali), do spokojnej jazdy z \"pazurkiem\"... ACH TEN WYGLĄD!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Dałem ocenę 5, ale faktycznie należy się 4,5 - silnik BARDZO cichy (bo benzyna), ładnie wkręca się na obroty, ciągnie od 2000 obr/min., ale do pełnej elastyczności brakuje mu trochę, szczególnie z włączoną klimatyzacją, która chyba za bardzo obciąża silnik. Żeby więc efektywnie przyspieszać na krótkich odcinkach, trzeba mocno kręcić silnik do >4000 obr/min., wtedy ciągnie jak głupi... Tylko głośno się robi...
5,0
Skrzynia biegów
I znów bliżej do 4,5 niż 5, bo wszystko byłoby ok, tylko ten wsteczny... Nie wiem, czy to wina tylko mojego modelu, ale czasami trzeba było kilka razy wrzucać R, żeby w ogóle zaskoczył, czasami popuścić sprzęgło i wcisnąć od nowa... Ale generalnie bardzo dobre przełożenia, krótkie, miło wachlować biegami;)
5,0
Układ jezdny
Bez żadnych zastrzeżeń, dostałem dokładnie to co chciałem i czego oczekiwałem, doskonała przyczepność do drogi, fenomenalnie trzyma się w zakrętach. Dla niekórych może być za twardo, dla mnie było super - generalnie zawieszenie czuć, jest twarde, ale dołki \"wybiera\" idealnie
Komfort
4,0
Widoczność
Znowu bardziej 4,5 niż 4, bo chyba nie muszę tłumaczyć, że w sedanie do tyłu jest kiepska widoczność...? Na boki i do przodu ok, ja nie miałem problemów, ale do tyłu tak sobie... Przy parkowaniu TYLKO czujniki cofania, inaczej będzie zderzak do malowania ;)
4,0
Ergonomia
Raczej na 4, niektóre przyciski (radia, komputer pokładowy) są za daleko i trzeba się naprężyć, żeby je dostać. Podłokietnik wielu ludziom nie pasuje, bo za krótki i nisko - mnie akurat nie przeszkadzał, bo fotel miałem do tyłu i nisko, poza tym jestem raczej wysoki. Poza tym bez zastrzeżeń, nauka wszystkiego co i jak - 2-3 dni
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń - grzeje szybko (bo benzyna), chłodzi po krótkiej chwili w największe upały, lusterka i tylna szyba - podgrzewane; Bardzo dobre odparowanie przedniej szyby - momentalnie! Zakres ruchomości nawiewów - ok. Jedyny minus - klimatyzacja jednostrefowa. Mnie nie przeszkadzała, bo jeżdżę raczej sam, albo czasami z żoną, z tyłu nikogo nie było.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OHOHOHO!!! Tyle miejsca to nawet w BUSIE nie ma :D choć może to lekka przesada, ale jest bardzo dużo miejsca dla wzystkich, zarówno z przodu, jak i z tyłu, nawet osoby wysokie będą miały sporo miejsca na nogi i głowę. Bagażnik- przeciętnie (ok 400 l.), ale mnie nie przeszkadzał. Nie woziłem nim szafy...
5,0
Wyciszenie
Benzyna, sedan, dobra tapicerka (jeżeli chodzi o wyciszenie), bardzo miły pomruk silnika przy dodawaniu gazu... Nic dodać, nic ująć. Radio na 1/4 i nie słychać w ogóle silnika. To przy w miarę spokojnej jeżdzie. Przy szybkiej jeżdzie na autostradzie (momentami do 180-190 km/h) było raczej głośno, szum opon, wiatr o lusterka boczne- lekki dyskomfort. ALe to był raz, więc na codzień nie było zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy dość częstym \"ciśnięciu\" gazu i wyprzedzaniu, potrafił spalić ok 8-8,5 l/100 km w TRASIE 120 km częściowo mieszanej (z włączoną klimą, przejazd przez 2 miejscowości raczej przepisowo). W mieście raczej nie miałem przyjemności jeżdzić, choć myślę, że byłoby to ok,. 10 l/100km. Bez klimy w trasie ok 7-7,5 l/100km. MINIMUM, do jakiego zszedłem, to 6,1 l/100km, ale z prędkością nie przekraczającą 80km/h. Ceny przeglądów nie są porażające - co 20 tyś km płacimy 600-700zł. Raczej niewiele, choć nie najtaniej
5,0
Stosunek jakość/cena
No za tę cenę trudno mieć lepszego sedana, szczególnie tak atrakcyjnego wizualnie... A jeśli dołożymy do wyposażenia, to wychodzi nam wypasiona bryka w niezłej cenie ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód mam pół roku, nic do tej pory się nie zepsuło...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Lancer IX Sedan