Zawieszenie
: po trzech latach coś stuka w zawieszeniu
4,0
Całokształt
Samochód wizualnie wspaniały, mechanicznie solidny, jednak marnie wykończony. Plastiki są bardzo kiepskiej jakości, wiele elementów przymocowanych od niechcenia, ale takie poprostu są japończyki. Prostota, ale funkcjonalna. Wyposażenie w wersji Invite przyzwoite, adekwatne do ceny. Samochód jest niezwykle przestronny, a komfort podróżowania odpowiedni. Fotele moim zdaniem powinny być zdecydowanie twardsze. W samochodzie jest dość głośno, ale to kwestia przyzwyczajenia. Co do trwałości ciężko na razie się wypowiedzieć bo mam samochód zbyt krótko (2 miesiące).
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, chętny do wkręcania się na obroty i przyjemnie brzmiący. Na pochwałe zasługuje bardzo skromny apetyt na paliwo. Moc czuć od niskich obrotów, ale dopiero przy 3tys zaczyna być ciekawie. Co do awaryjności to jak na razie nie potrafię ocenić.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są umiarkowanej długości, skrzynia jest dość elastyczna, ale mało precyzyjna. Czasem kłopot sprawia szybka zmiana biegów, a wsteczny trzeba wrzucać na kilka razy. To moim zdaniem słaba strona tego samochodu.
4,0
Układ jezdny
Dobrze, ale nie zachwyca. Samochód jest ciężki i duży co sprawia wrażenie pływania, szczególnie na wysokich fabrycznych oponach i ostrych wolnych zakrętach. Przy dużych prędkościach na autostradzie prowadzenie jest pewne i stabilne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność bardzo poprawna, ogromny plus za duże lusterka które ułatwiają zmianę pasa oraz cofanie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, ale obsługa nie jest tak całkowicie domyślna. Brak polskiego menu w ustawieniach. Do ustawienia radia koniecznia instrukcja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja szybka i wydajna. Jak z ogrzewaniem to jeszcze nie wiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestronnie, ale fotele są zdecydowanie zbyt miekkie. Trzy osoby z tyłu podróżują bez problemu.
2,0
Wyciszenie
Samochód jest głośny, nie tylko przy większych prędkościach. Możliwe że to kwestia kiepskich fabrycznych opon, ale obawiam się, że jednak chodzi o marne wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam Lancera 1.6 od dwóch miesięcy. Za każdym razem tankuje wyłącznie do pełna i za każdym razem liczyłem spalanie na podstawie pokonanego przebiegu. Wyniki są bardzo zaskakujące! Samochód spala średnio 6,3l /100km! Samochodem pokonuje około 45km dziennie drogami gminnymi i wojewódzkimi o małym zatłoczeniu ale o dużych róznicach nachylenia. Na wzniesieniach wciskam gaz, na spadkach hamuje silnikiem, ale często dynamicznie przyśpieszam na prostych czy przy wyprzedzaniu. W ten wynik wliczyła się również autostrada na dystansie 200km z prędkościami rzędu 160km/h. Wtedy komputer pokazuje 6,8-7l. Dynamika auta w zupełności mi odpowiada, szczególnie że wcześniej jeździłem dużo słabszym autem. Stosunek mocy do dynamiki vs spalanie jest genialne! Jak na razie jestem w pełni zadowolony z tego co daje mi ten samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MIVEC 117KM 86kW
[l/100km]