Lancer ma swoje plusy i minusy więc ciężko go jednoznacznie ocenić. Świadomy wad i zalet własciciel będzie zadowolony, a przypadkowa osoba może uważać że to bubel. Porównywać go do marek premium nie ma większego sensu, bo jest pełen kompromisów. Jest to auto budżetowe w budzie przypominającej swietnego Lancera EVO. Ja szukając aktualnego samochodu chciałem japońską niezawodnosć i to dostałem. Niestety za tym idą dalekowschodnie blachy, plastiki, wyciszenie itd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskoczyła mnie elastycznosć i żwawosć tego motoru. Można spotkać opinie, że jest za słaby ale moim zdaniem jest skrojony na miarę do gabarytów Lancera. Po miescie i na drogach podmiejskich pozwala spokojnie wyprzedzić czy szybko ruszyć, na niemieckiej autostradzie również daje radę, ale hałas i spalanie wtedy zdecydowanie wzrasta. Mój egzemplarz na dojazdach do pracy - 30 km w jedną stronę pali srednio 5,5l/100km.
4,0
Skrzynia biegów
Brak 6 biegu odbiera możliwosć komfortowego podróżowania autostradami, poza tym brak synchronizacji biegu wstecznego i odrobinę za długi skok lewarka. Wszystko inne jak trzeba, biegi wchodzą jak przeładowanie karabinu, z odpowiednim oporem i charakterystycznym kliknięciem.
3,0
Układ jezdny
Prowadzenie Lancera jest precyzyjne, wspomaganie nie jest ani za mocne, ani za słabe, idealne. Zawieszenie jest nijakie, ani twarde ani miękkie i to w ten gorszy sposób. Mianowicie na nierównosciach podskakuje, ale w szybkim łuku się wychyla. Efekt taki jest na alufelgach 16', być może na 18' jest lepiej, ale za to mniej komfortowo. Dużym minusem jest głosna praca zawieszenia, wszystko rezonuje i skrzypi. Sprężyny trzeszczą przy kręceniu kierownicą w miejscu.
2,0
Karoseria
Blachy grubosci kilku kartek papieru, mam wrażenie, że mogłyby się wgniesć gdyby bardziej się skupić patrząc na nie. Jednak prawdziwym hitem jest lakier. Jest tak miękki i cienki, że większa mucha na autostradzie powoduje odprysk. Nie chcę mysleć co by było gdyby ktos Lancera mył na myjniach automatycznych, po roku będzie wyglądał jakby był 10 lat starszy. Jeszcze nie mam problemu z korozją, ale to kwestia czasu. Jedynie sylwetka auta wynagradza trochę ten dramat.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosć jest bardzo dobra w każdą stronę, nawet lusterka są ogromne jak w dostawczaku. Ogromny plus za to.
3,0
Ergonomia
Pod lewą ręką podłokietnik na drzwiach jest twardy i nieprzyjemny, pod prawą też twardy, ale bez obaw, jest za nisko żeby z niego korzystać. Kolumna kierownicy reguluje się tylko góra dół, a fotel ma zbyt krótkie siedzisko i kiepskie trzymanie boczne. Trzeba się nakombinować żeby znaleźć swoją pozycję za kierownicą. Dlatego jak ktos mi przestawia fotel to chce mi się płakać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto paruje bez włączonej klimy niemiłosiernie, więc trzeba jej używać cały rok. Poza tym wszystko jest w porządku, klimatyzacja automatyczna sprawdza się dobrze, zimą ogrzewanie działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest pojemny i nie brakuje mi w nim miejsca, czy to z przodu, z tyłu czy w bagażniku. Wzorowo jak na segment kompaktów.
1,0
Wyciszenie
Kolejna oszczędnosć Mitsubishi Motors, jest głosno, hałasuje silnik, hałasuje zawieszenie, opony i wydech. Chyba nie ma w tym aucie ani grama wyciszenia. Dobrze, że na postoju silnika praktycznie nie słychać i wtedy panuje błoga cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisowanie w ASO jest drogie, droższe niż w analogicznych modelach Toyoty czy Hondy. Same częsci są w umiarkowanych cenach, spalanie jest niskie i usterkowosć niewielka, więc można to zaakceptować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym jest niewielka różnica pomiędzy Lancerem a innymi japończykami, natomiast ceny tylko trochę niższe. Biorąc pod uwagę jakosć wnętrza i ergonomię to trochę kiepsko. Wynagradza wszystko fakt, że jest to samochód wyprodukowany w Japonii a nie gdzies w swiecie i prawdopodobnie będzie jeździł długo i bezawaryjnie dopóki nie przerdzewieje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza rzeczami eksploatacyjnymi przez 50 tys km nic się nie wydarzyło niepożądanego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza rzeczami eksploatacyjnymi przez 50 tys km nic się nie wydarzyło niepożądanego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 MIVEC 109KM 80kW
[l/100km]