Inne
: Po mojej Ibizie 6KFL dostałem szoku. Niezawodność to prawdziwy atut tego samochodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
4,0
Całokształt
Zakupiłem go jako przy salonowy z przebiegiem 28 tys. km. Przez 130 tys. km wyrobiłem sobie opinię o tym aucie. Wiem, że mnie nie zawiedzie. Jest prosty jak budowa cepa. Nie ma co się psuć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brak hydrauliki zaworowej powoduje wzrost kosztów serwisowych przy zasilaniu LPG. Pierwsza regulacja luzów w okolicy 100 tys. km. kosztowała 1300zł.
Wymieniłem również pompę cieczy chłodzącej.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka. Raz na bardzo długi czas jest problem z 3 i wstecznym. Wcześniej tak nie było, więc obstawiam sprężynę talerzową.
3,0
Układ jezdny
1.5 jest miękki i komfortowy. Nawet za miękki z LPG w bagażniku. Wyłączam kontrolę trakcji gdyż każde większe bujnięcie w łuku powoduje interwencje sytemu.
3,0
Karoseria
Drugiej polerki niestety nie będzie. Jak to współczesne auta. Cienka warstwa lakieru podatna na zarysowania. Wszelkie kamyki, patyki i inne rzeczy pozostawiają ślady na aucie. Po sześciu latach zauważyłem małe wykwity w kilku miejscach na masce.
Mieszkam w Warszawie, więc poobijane drzwi są wpisane w ryzyko.
Komfort
4,0
Widoczność
No nie jest jak w Dafie, lub Actrosie :) Szerokie słupki przednie i tylne wymagają przyzwyczajenia. Czujniki parkowania, to niezbędnie minimum. Latem łatwo zgarnąć np rowerzystę, jeśli się dobrze nie rozejrzysz
5,0
Ergonomia
Żadnych zbędnych gadżetów. Radio, klima i tyle. Guziki pod palcami na kierownicy. Na dłuższe trasy brakuje tempomatu. Fotel kierowcy ma regulację w górę i w dół.
Kierownica również. Samochód użytkuję z żoną 168cm, ja 181cm i nie mamy problemu z doborem pozycji dla siebie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane lusterka i tylna szyba działają błyskawicznie. Szkoda, że nie ma podgrzewanej przedniej szyby. Szybko się nagrzewa i równie szybko schładza. Klima przy obecnych temperaturach 30-32'C wciąga około 0.5- 1L gazu na 100km. Zależy od warunków na drodze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na przedział cenowy jest rewelacja. 4 dorosłe osoby na spokojnie w daleką trasę mogą się udać. Piąta ma tunel między nogami, gdyż Evo było 4x4. No nic się nie poradzi. Miejsca nad głowami z przodu i z tyłu jest w sam raz. Linia dachu drastycznie nie opada,
4,0
Wyciszenie
Ciszej jak w poprzedniej Ibizie 1.9 TDI. Jak ktoś lubi ciszę, to powinien poszukać Tesli. Byłem na jeździe próbnej Auris TS i nową Corollą TS, kiedy nabieramy tempa autostradowego czar niestety pryska.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo instalacji i serwisu LPG oszczędziłem blisko 10 tysięcy zł w porównaniu do jazdy i serwisu na benzynie. Kalkulacje robiłem z innym kierowcą, który ma benzyniaka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostajemy proste i pancerne auto spod znaku trzech diamentów. Każdy kupujący ten samochód wie, dlaczego Mitsu trzyma cenę a downsizingowe turbo-wynalazki już nie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No dosłownie nic. Niech mnie pierun strzeli, jeśli kłamię. Regularny serwis i nic więcej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. To Japończyk z krwi i kości
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 MIVEC 109KM 80kW
[l/100km]