Inne
: Przestronność wewnątrz (zarówno przód, tył jak i całkiem pokaźny bagażnik) oraz piękna karoseria - i elegancka, i drapieżna.
4,0
Całokształt
Samochód bardzo dobrze się spisuje. Z silnikiem 1,5 pali bardzo umiarkowanie jak na warunki dużego miasta. Odczuwalny dla niektórych może być delikatny hałas silnika w zakresie 3,5-4 tys. obr., choć z drugiej strony te silniki zdecydowanie lepiej się zbierają z niższych obrotów (w porównani z 1.8). Różnica w przyspieszeniu ok. 1,6 sec - chyba niewielka. Do tego dodać bardzo bogate wyposażenie podstawowe, bardzo przestronne wnętrze i spory bagażnik, japońską niezawodność i cenę atrakcyjną. Auto zdecydowanie godne polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się dobrze. Troszkę głośno pracuje w okolicy 3,4-4 tyś obr/min. Prawdopodobnie dotyczy to tylko wersji 1,5. Jest to dźwięk troszkę drażniący (niekoniecznie sportowy), szczególnie dający o sobie znać podczas redukcji biegu (podczas tzw. hamowania silnikiem). Na chwilę obecną (5tys) zero problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje wyśmienicie, lekko wskakują biegi i jest słyszalny ten \"klik\" podczas wrzucania, tak jakby był to sportowy samochód. Na chwilę obecną (5tys) zero problemów.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się dobrze. Wspomaganie działa lekko. Jedynym minusem odczuwalnym po przesiadce z Focusa I, jest delikatny problem do zapanowania nad kierownicą podczas gwałtownego przyspieszania. Niemcy zdecydowanie lepiej to opanowali.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Patrząc na wprost delikatnie może ograniczać słupek - jest dość masywny i ogranicza widoczność podczas skrętu (np może ukryć pieszego wkraczającego na pasy). Widoczność w tył - bardzo ok. Niektórym może dokuczać wysoka klapa bagażnika - mankament sedanów.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo dobrym poziomie. Wszystko w zasięgu ręki. Miejsce na kubki mogło być lepiej przemyślane (gdy coś się w nich ustawi - delikatnie przeszkadza manewrować biegami i ew. zaciągać hamulec ręczny).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód mógłby się szybciej nagrzewać (na chwilę obecną testowany tylko w zimie). Poprzednie 2 litry w Focusie I szybciej się nagrzewały niż obecne 1,5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując do Focusa I, miejsca jest bardzo dużo, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Samochód bardzo przestronny. Tylna kanapa może sprawiać problemy 3 osobom, gdyż jest wyprofilowana pod 2.
4,0
Wyciszenie
Oprócz wspomnianego pomruku w okolicach 3,5-4 tys. obr., samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Przy wyższych prędkościach także. O niebo lepiej niż w Focusie I.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zadowolony. Jazda praktycznie tylko po dużym mieście, głównie w korkach - na chwilę obecną nowe autko uzyskało śr. zużycie - 8,3 l/100km.
Przeglądów jak dotąd jeszcze nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niewielka jak na autko tej klasy i z takim wyposażeniem. Z podobnym wyposażeniem u konkurencji można kupić pojazdy o klasę niższą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną brak drobnych awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną brak poważnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 MIVEC 109KM 80kW
[l/100km]