Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer IX Sedan Facelifting
Kuba K.,
9 lat temu
Silnik 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: wyciszenie - przeciętne
4,0
Całokształt
Auto ciekawe - z zewnątrz ciągle świeże (zwłaszcza ze zderzakiem od sportbacka), w środku widać, że ma już kilka lat. Wygodne, ekonomiczne, bardzo przestronne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciężko ocenić po 7000 kilometrów, jednak wpisy na forach, opinie mechaników - mówią swoje. Wolnossąca benzyna 1.6 made in Japan - nie może być źle. Od dołu auto jedzie jak każdy inny kompakt z silnikiem 1.6. Powyżej 3500 obrotów - włącza się świetna dynamika i przyjemny dźwięk silnika - w porównaniu do Meganki (i wszystkich diesli którymi jeździłem).
4,0
Skrzynia biegów
Płynna zmiana biegów, krótki skok lewarka. Czasem ciężko wrzucić 1 i 2 (z lekkim oporem) - mam nadzieję, że musi się dotrzeć. Wcześniej jeździłem 6-biegowymi autami i powiem tak: lepsza dobrze zestrojona piątka, niż 6 ze skróconymi biegami (rozciągnięcie pięciu biegów na sześć przełożeń). Brak szóstego biegu przeszkadza przy prędkościach autostradowych.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy rewelacja. Trochę buja tyłem przy koleinach i przeszkadza nieprzyjemny dźwięk zawieszenia na dziurach - opony pompowane z zaleceniem producenta do 2,7 BAR - żeby zgadzały się normy spalania! Polecam obniżyć ciśnienie w kołach do 2,4 BAR, żeby jeździło się normalnie. Przy tak dużym ciśnieniu auto "nerwowe" pow. 160 km/h.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka i kamera cofania nadrabiają martwe punkty spowodowane wystającym w sedanie bagażnikiem. Boki i przód - bez żadnych zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Prosto i klasycznie, banalna obsługa, intuicyjne sterowanie, niesamowicie czytelne zegary (dzień i noc). Jak na auto tej klasy, świetna widoczność ekranu dotykowego. Czujnik świateł mniej czuły niż w innych autach - nie włącza świateł pod wiaduktami - moim zdaniem wada.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawienie na AUTO i brak jakichkolwiek problemów, szyby odparowane, nie jest duszno, nie jest zimno. Tak powinno to działać. Nawiew na minimalnej prędkości jest lekko słyszalny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Minus za skokową regulację fotela i regulację kierownicy w jednej płaszczyźnie, jednak po zajęciu miejsca - starczy go dla każdego. Mam 191 cm wzrostu, mogę usiąść sam za sobą. Lekko rysuje się głową o podsufitkę, jednak do Meganki kombi nie mogłem w ogóle wejść za fotel kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Po przesiadce - odczucie że auto jest głośne. W mieście to nie przeszkadza, auto brzmi dobrze i nie zakłóca rozmów w kabinie. Na autostradzie gorzej. Pod tym względem konkurencja wypada lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największe zaskoczenie po zakupie auta - spalanie. Miasto zawsze poniżej 10 litrów, średnie spalanie w mieście ok 8-8,5 litra (wersja Cleartec z systemem start-stop). Trasa przy bardzo ekonomicznej jeździe - 5.7, przy 'zwyczajnej' - ok. 6,5 litra/ 100km. Największe zanotowane spalanie to wielokrotne przejazdy kilkusetmetrowych odcinków po Poznaniu (centrum), z włączoną klimą w 33 stopniowy upał - 11,6. Meganka paliła 11 przy zwykłej jeździe po mieście. Średnie spalanie od początku eksploatacji - 7.3. Nie oceniam ceny serwisu - jest jeszcze za wcześnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto w cenie podstawowej wersji Golfa dostałem duży kompakt z dotykowym radiem, ksenonami, zestawem głośnomówiącym, podgrzewanymi fotelami, automatyczną klimą; 5 lat gwarancji w cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co - cisza. Zbyt mały przebieg, żeby coś mogło się pojawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co - cisza. Zbyt mały przebieg, żeby coś mogło się pojawić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MIVEC 117KM 86kW
[l/100km]