Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi L300 II

timer, 18 lat temu
Silnik 2.4 112KM 82kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 231 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi L300 II 2.4 112KM 82kW 1989-1998 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
jedyna terenówka wśród busów i jedyny bus wśród terenówek...
Wrażenia
4,0
Silnik
ma instalację LPG z wtryskiem, spadek mocy na gazie jest minimalny, jak na busa bardzo dynamiczny i "zrywny", co na światłach często wkurza i podkręca innych kierowców, silnik pracuje cicho, nawet na wysokich obrotach
4,0
Skrzynia biegów
musiałem wymienić, bo uszkodzenie zębatki 5 biegu dość skutecznie zmieliło całość, przełożyłem bebechy ze skrzyni od L400 do swojej obudowy (wersja 4x4) i jak dotąd sprawuje się bez zastrzeżeń; pierwszy i drugi bieg trochę krótki, za to pozostałe bardzo elastyczne choć mało precyzyjne; napęd 4x4 sprawuje się jak w rasowej terenówce, zarówno w błocie, w śniegu jak i na ostrych podjazdach; gdy są duże problemy można zapiąć reduktor i pomału wychodzi z każdej opresji
5,0
Układ jezdny
bardzo zwrotny jak nabusa i to w wersji 4wd; wspomaganie działa bardzo dobrze i bardzo się przydaje w terenie
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze, jak to w busie, ale w pełni można to docenić dopiero w terenie, kiedy maska nie zasłania ci połowy świata i możesz patrzeć "pod nogi"; przeszklone nadwozie bardzo pomaga w ruchu miejskim
5,0
Ergonomia
jeszcze w żadnym samochodzie nie jeździło mi się tak wygodnie (a mam cholernie długie odnóża), nawet w bardzo długiej trasie nie czułem zmęczenia siedzeniem; podłokietnik bardzo pomaga, zwłaszcza że można go jednym ruchem zamienić w stolik z gniazdami na kubki czy butelki; przyciski tam gdzie trzeba, wszystko w zasięgu ręki i wzroku; brakuje przesuwania siedzenia pasażera i siedzącemu trochę mało miejsca do drzwi (ale w końcu japończycy to nie wielkoludy...)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja dość głośno pracuje ale jest wydajna, podobnie jak ogrzewanie; słaby nawiew na boczne szyby, więc mają tendencję do parowania, zwłaszcza z tyłu; ogrzewanie z tyłu sprawuje się bardzo dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Krótko: GENIALNIE!!! w wersji 4wd z przodu jest bardzo wygodnie i sporo miejsca, bo są tylko dwa fotele; jeśli chodzi o rozwiązania wnętrza z tyłu, to jest to rewelacja! bardzo dużo przestrzeni: nad głową, między pasażerami i przede wszystkim na nogi - nawet na ostatniej kanapie, gdy przesuniemy ją maksymlnie do przodu, aby powiekszyć bagażnik; natomiast pasażerowie na środkowej kanapie mogą wygodnie oprzeć nogi na komorze silnika; poza tym środkowa kanapa ma jednym ruchem przekładane oparcie, co pozwala usiąść pasażerom naprzeciwkom siebie (bardzo wygodne w długiej trasie, podczas posiłku itp.); tylne kanapy rozkładają się szybko do pozycji "na płasko" co pozwala dość wygodnie przespać się czterem osobom; jedynie małe, składane "siedzenie teściowej" nie jest zbyt komfortowe, ale sam mechanizm jego składania i ilość zajmowanego miejsca zasługuje na docenienie; przestrzeń bagażową można kształtować - przesuwając tylną kanapę w trzech zakresach do przodu lub dwoma ruchami składając na pół i do pionu za środkowym siedzeniem; jeździłem tym autem na wyprawy w góry z kompletem pasażerów i 8 plecakami - wszystko się mieściło, po złożeniu tylnej kanapy wchodzą 4 rowery (trzeba tylko odpiąć przednie koła) i 4 plecaki; na duży plus zasługuje także umieszczenie rozsuwanych drzwi po obu stronach nadwozia.
4,0
Wyciszenie
jak na auto, które ma silnik w kabinie i na wersję 4wd - jest naprawdę bardzo cicho - hałas nasila się dopiero powyżej 120 km/h - strasznie szumi antena zlokalizowana przy przednim lewym słupku, no i ten "opływowy" kształt nadwozia ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie ma co narzekać: to jednak bus, silnik nie najnowszej generacji i nie najmłodszy, spora pojemność i moc... Mój misiek w mieście (przy cholernych korkach spala ok.12 l/100km benzyny, w trasie ok. 8; po zainstalowaniu instalacji LPG z sekwencyjnym wtryskiem w mieście spalam ok. 14 l gazu, w trasie ok. 10; umieszczenie zbiornika LPG w koszu koła zapasowego pod nadwoziem nie zmniejsza walorów wnętrza, a koło zapasowe można umieścić z tyłu na stelażu od VV T4 syncro - to dodaje zwłaszcza wersji 4wd, rasowego wyglądu;
4,0
Stosunek jakość/cena
za swoje auto ściągnięte z Rzeszy zapłaciłem z opłatami 13 tys., 3,5 tys. kosztował mnie LPG - myślę że to nieźle jak na możliwości jakie daje ten samochód
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trudno wymagać aby w 12 letnim samochodzie nic się nie psuło - ale to są naprawdę drobne rzeczy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszkodzenie skrzyni biegów, jednak korozja...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi L300 II