Przeniesienie napędu
: Możliwości terenowe wersji Super Select, to po prostu trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja zaczęła się pojawiać już po kilku tygodniach
Układ elektryczny
: czujniki parkowania żyją własnym życiem
Inne
: łuszczący się zbiornik paliwa
3,0
Całokształt
Ogólnie auto robi niezłe wrażenie na ulicy, niestety w codziennym użytkowaniu nie jest już tak fajnie. Z zewnątrz wydaje się ogromne, natomiast kabinka jest stosunkowo ciasna.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma sporo mocy, ale jego kultura pracy pozostawia dużo do życzenia, nie ważne czy ciepły, czy zimny. Zastanawia mnie dlaczego przy odpalaniu trzeba go podgrzewać i tyle kręcić, przecież to bezpośredni wtrysk?
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ogólnie działa dobrze, napędy też, ale dlaczego przy momencie 400Nm jest tylko 5 biegów?
4,0
Układ jezdny
Jak na auto terenowe, układ jezdny jest do opanowania nawet na asfalcie, nawet w zimę rzadko załączam 4x4 co nie jest oczywiste w tego typu autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże auto, ale nie mam raczej problemów z parkowaniem, są duże lusterka i czujniki z tyłu.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wielofunkcyjna kierownica. Niestety pozycja za kierownicą jest niewygodna i po dłuższej trasie bolą mnie plecy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie i w zimę i w lato, jak na diesla dość szybko się nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest lipa...porównując do Navary kolegi, to i na szerokość i na długość kabina przegrywa z kretesem. Tylne miejsca to raczej dla dzieci, lub za karę...
3,0
Wyciszenie
Zdaję sobie sprawę, że to auto czysto robocze, ale większość czasu spędzamy jednak na asfalcie i można było nad wyciszeniem popracować.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogi serwis autoryzowany, regulacja luzów zaworowych co drugą wymianę oleju to już naprawdę masakra...
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 120tys spodziewałem się lepszej jakości. Po paru miesiącach pojawiło się jakieś trzeszczenie pod deską i nie wiadomo co z tym dalej zrobić :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz w trasie zdarzyło się, że silnik zaczął się przegrzewać i następnie zrzucił nadmiar płynu przez zbiorniczek wyrównawczy. Po ostygnięciu na drugi dzień wszystko wróciło do normy - pewnie zawiesił się termostat, ale serwis nie widzi problemu...straciłem zaufanie do auta :(
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwóch latach i 67000km silnik nagle stracił moc. Serwis stwierdził, że łuszczy się zbiornik paliwa i zatyka filtr...usługa wymiany zbiornika poza gwarancją kosztuje ponad 4000zł, na szczęście jeszcze mam gwarancję ale co będzie potem?
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 181KM 133kW
[l/100km]