Samochód typowo terenowy - NISKI KOMFORT JAZDY NA TRASIE, typowa twarda charakterystyka, nie polecam dość śpiesznej jazdy po asfalcie np. 200-400 km, tym bardziej że spalanie drastycznie rośnie powyżej 100/h. Wielka frajda (zwłaszcza zimą), ale po dłuższej trasie zmęczenie jakbym wysiadł z fiata punto a nie z hondy accord.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niewysilony, 5 bieg w przedziale od 60-100 km, powyzej wyciem (obrotami) domaga sie "6". Nie jest to osobówka i zwłaszcza przy obciążeniu trzeba wyrobić sobie nowe nawyki przy wyprzedzaniu.
3,0
Skrzynia biegów
Auto nowe, trudno komentować.
3,0
Układ jezdny
J.w.
Idzie jak po sznurku - zwłaszcza porządnie obciążony (ale wtedy trzeba mocniej dociskać gaz, a szczególnie przy 4x4)
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała - szczególnie ogromne lusterka boczne, z hardtopem do tyłu gorzej : polecam czujki cofania
4,0
Ergonomia
Prosto i czytelnie (nawet ubogo ale to typowe auto ROBOCZE)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogło by być lepiej - większa wydajność
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w dobrze, z tyłu dostatecznie
3,0
Wyciszenie
Akceptowalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znośnie, i nie z tego powodu córka nazwała go "smokiem wawelskim"
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie super - sczególnie gdy jest drugi, wygodny samochód w gospodarstwie na asfalt. No i
ten VAT, ale przy dzisiejszych relacjach cen u konkurencji pewnie wybrałbym NAVARRE (nowocześniejszy silnik, a nie czekałem na nowego L200, bo stary jest klasykiem zarówno w formie jak i w rozwiązaniach techniczych). Nie da się porównać z innymi samochodami : a jeśli ktoś ma do pokonania złe drogi potrzebuje przewieźć coś brudnego pick´upem to wybór nie jest wielki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno o kometarz na razie nic, aby nie zapeszyć - 4
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w. - podobno "nie do zdarcia"
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 115KM 85kW
[l/100km]