Inne
: Ogólnie w każdym aspekcie auto jest co najmniej dobre a w wielu świetne. Niespecjalnie jest do czego się przyczepić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie zanotowałem.
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie warte zakupu. Pojemne, trwałe, a stylistyka nie zestarzała się na przestrzeni lat. Wciąż cieszy oko i daje fajne wrażenia z jazdy. Z uwagi na masę i pojemność silnika w benzynie nie pali mało, ale rekompensuje to innymi walorami. W tym pułapie cenowym wsród van'ów wg mnie Grandis jest bezkonkurencyjny (a przegląd rynku przed zakupem zrobiłem bardzo solidny). Jeżeli zastanawiasz się na wyborem np. Mazdy 5 - zdecydowanie obejrzyj także to Mitsubishi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, ma dość mocny dół, nie trzeba korzystać non-stop z wysokich obrotów. Brzmi jak to japońska 4-cylindrówka. Szkoda, że nie jest to 6ka w rzędzie. Mógłby mniej palić, ale coś za coś, to 2.4 litra....
4,0
Skrzynia biegów
Na początku prowadzenie lewarka wydawało mi się mało precyzyjne, teraz cenię lekkość z jaką wchodzą biegi. Do 5 gwiazdek brakuję 6-tego biegu, który przydałby się przy prędkościach autostradowych.
5,0
Układ jezdny
Auto może zmylić wyglądem kanapowca. W rzeczywistości na 17-calowych felgach jest dość twarde, ale w zamian świetnie się prowadzi. Można poszaleć po zakrętach tym "tatowozem".
5,0
Karoseria
Jak na japończyka - bez zastrzeżeń. Stylistyka prima sort, wciąż wzbudza zainteresowanie i nie prezentuje się "biednie". Nie zauważyłem też, aby nadmiernie trawiła je korozja (jednie maska od kamieni). Paleta lakierów zawiera bardzo ładne kolory o dużej głębi. Lakier wydaje się być wizualnie zdecydowanie grubszy niż u reszty azjatyckiej konkurencji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra w każdym kierunku. Manewruje się nim dużo łatwiej niż chociażby Skodą Fabią II w kombi. Pomagają też duże lusterka. Kobieta bez problemu daje sobie radę z parkowaniem.
5,0
Ergonomia
Nie ma tak dużo schowków jak chociażby francuscy konkurenci, ale z drugiej strony nie czuje się, aby ich brakowało. Uchwyty na napoje są. Obszerne fotele są. Nawet trzeci rząd chowany w podłogę można traktować jak pełnoprawne miejsca. Są nawet dla niego osobne nawiewy i climatronic na tył!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy na każdy rząd siedzeń robią dobrą robotę. Klimatyzacja w moim przypadku mogłaby być nieco wydajniejsza, ale to chyba kwestia, że uciekło trochę czynnika a samo auto ma dużą kubaturę. Oddzielna strefa climatronic'a na tył to bardzo miłe zaskoczenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z największych zalet tego auta. Trzy pełnoprawne rzędy siedzeń albo dwa i ogromny bagażnik. W stosunku do Mazdy 5 czy Hondy Stream dużo przestronniej.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle jak chociażby w Hondzie Stream, ale mogłoby być lepiej. W trybie miejskim jest bardzo cicho, na krajówce umiarkowanie, na autostradzie powyżej 150km/h robi się dość głośno. Spodziewałem się jednak tego, ten segment aut tak ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest bardzo tani w utrzymaniu, ale również nie zaskakuje negatywnie kosztami. To kawał samochodu i namiastka luksusu w tym segmencie, więc nie należy oczekiwać, że koszty utrzymania będą jak w Matizie. Nie pali mało.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dużo auta w niedużych pieniądzach. Kawał pancernej motoryzacji. W swoim pułapie cenowym wg mnie najlepszy wybór, a oglądałem większość konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zanotowałem żadnych drobnych usterek, wszystko działa i działało jak należy. Oprócz część eksploatacyjnych wymieniałem jedynie uszczelkę w klimie, ale to najpewniej przez wcześniejsze zaniedbanie serwisowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem żadnych, nie słyszałem również o żadnych typowych przy normalnej eksploatacji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V MIVEC 165KM 121kW
[l/100km]