Ładne, nietuzinkowe auto, ciekawa sylwetka. Przyjemne wnętrze, prosta obsługa. Jak na Japończyka dobre zabezpieczenie antykorozyjne- brak rdzy nadwozia. Fajne składanie tylnich foteli.
Bardzo wysoki komfort w fotelach w drugim rzędzie- subiektywnie dodam że to chyba jedyne auto w którym wolałem być pasażerem niż kierowcą.
Jedynie co mnie rozczarowało to silnik - jak na tę pojemność subiektywnie zbyt słaby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na pojemność 2.4 i moc 165KM trochę mułowaty. Brakuje mu momentu obrotowego, aby wyprzedzać dynamicznie trzeba mocno redukować biegi, stosunkowo głośny. 1.8 VTEC w Accordzie VIgen kulturalniej pracuje i ciszej. Ogólnie jakby ten samochód miał silnik Hondy to byłby idealny.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zarzutu, ale w Mitsubishi w tych skrzyniach(grandis lancer,outlander) nagminnie siada łożysko. Przy przebiegu 180-200 tyś.km . Z takim silnikiem lepiej współgrała by 6-biegowa skrzynia.
Biegi trochę zbyt długie- przez co ma się wrażenie jakby te auto miało z 30koni mniej.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, jak na VANA w miarę pewnie, nie jest to auto do wyścigów. ABS ESP kontrola trakcji. 2 lekkie zimy przejeździłem na letnich oponach tym samochodem i nie było większych problemów.
Zawieszenie trwałe- nic w nim nie wymieniałem bo nie wymagało
Komfort
5,0
Widoczność
Z racji gabarytów cofanie do tyłu może sprawiać trochę kłopotów. Moja żona jednak ogarniała ten samochód więc nie ma źle. Lusterka duże.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa, nadmuchy w suficie na tylny rząd siedzeń, osobna nagrzewnica na tył. Pod tym względem wzór.
Dogrzewanie elektryczne zanim silnik się nagrzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Dobrze ale nie idealnie. Ogólnie auto wyciszone przyzwoicie, ale silnik mógłby pracować ciszej i bardziej rasowo brzmieć na wysokich obrotach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9L trasa, 12-13 miasto, na autostradzie przy 130km/h powyżej 10 litrów! Ogólnie w mieście w korkach z klimą pali niewiele więcej niż na autostradzie. Auto się nie psuje w zasadzie więc koszty utrzymania nie są wysokie. Przez internet można zamówić do tego samochodu praktycznie wszystkie części, w rozsądnych cenach. W ASO faktycznie drogo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując używany 10-letni za cenę ok 20tyś. zł dostajesz super stosunek ceny do jakości. Gorzej jak kupiłeś nowy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opornik klimatyzacji i łożysko skrzyni biegów. Po za tym typowa eksploatacja : sprzęgło, klocki, olej filtry, rozrząd. Tyle za 2 lata eksploatacji. Skóra kierownicy i gałki zmiany biegów- kiepska jakość- we wszystkich grandisach schodzi lakier z tych elementów już przy niewielkich przebiegach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V MIVEC 165KM 121kW
[l/100km]