Karoseria
: Rdza, rdza, rdza... Wszędzie gdzie się da. Chyba, że auto nie widzi zimy, deszczu i spędza większość czasu w garażu
Przeniesienie napędu
: Skrzynia trochę szwankuje
4,0
Całokształt
Galanta kupiłem przeszło roku, przez ten czas przejechałem kawałek drogi i mogę się wypowiedzieć na jego temat. Motoryzacja jest dla mnie hobby, samochody to nie tylko narzędzia do pokonywania drogi. Wybierając dla siebie samochód zawsze wymagam czegoś ciekawego. Krótko i na temat: Galant to dobre auto dla Ciebie, jeśli jesteś w stanie wytrzymać jego kaprysy. Więcej info w poszczególnych działach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super jednostka. Nie wysilona, dostatecznie mocna, bardzo cicha, a przy tym wydaje przyjemny dźwięk. Jeżdżą po pół miliona kilometrów bez problemu, o ile był lany dobry olej co 10kkm.
3,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o manual - średnio. Dostatecznie precyzyjna, ale z bardzo długim lewarkiem. Bardzo awaryjne, zarówno łożyska jak i synchronizatory padają.
5,0
Układ jezdny
Super. Zawieszenie całkiem trwałe, miło się jeździ na seryjnym, po obniżeniu bardzo dobrze trzyma w zakrętach lecz robi się o wiele twardszy i mniej wygodny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ok, jedyny minus to jak we wszystkich sedanach - długi tyłek i nie wiadomo gdzie się kończy, jak się nie wyczuje auta to można o coś zahaczyć.
4,0
Ergonomia
Brak niepotrzebnych przycisków. Wszystko pod ręką, wnętrze jest intuicyjne. Bardzo duży bagażnik, choć otwór pomiędzy kabiną a bagażnikiem ma kiepski kształt.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przynajmniej moje auto, jak i kilku innych osób z jakimi miałem kontakt miało problem z nieodpowiednim kierowaniem nawiewu - słabe odparowanie szyby przedniej gdy jest zimno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest ok, choć przydałaby się lepsza regulacja kierownicy dla uzyskania większej przestrzeni na nogi. Dla pasażerów z tyłu trochę mało miejsca, ale trzeba, to nawet 3 z tyłu pojedzie.
3,0
Wyciszenie
Do 100km/h nic nie słychać. Przy prędkościach autostradowych szum powietrza przez nieszczęsne uszczelki jest większy niż w innych autach tej klasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W sumie to chyba najtańszy do utrzymania samochód oferujący silnik 6-cylindrowy i całkiem sporą wygodę. Trzeba jednak pamiętać, że będzie kosztować trochę więcej niż Passat, wielowahacz z przodu i z tyłu jak zacznie się odzywać, to może być ciężko ze znalezieniem dobrych części zamiennych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oj, to jest pięta achillesowa tego auta...
WSZECHOBECNA rdza. Jak zacznie się pojawiać, a na pewno zacznie lub zaczęła, to możesz już odkładać na kolejne auto - po prostu nie warto się z tym pieprzyć. Poza tym elementy we wnętrzu lubią poskrzypieć. Trzeba mieć cierpliwość, bo drobne usterki wyskakują i są upierdliwe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie nic się nie dzieje. Jak już coś pada, to skrzynia biegów - 1400 za zregenerowaną i mamy spokój na kolejne 200 tysięcy kilometrów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW
[l/100km]