Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VIII Sedan

Kazik_szalona_Panda, 8 lat temu
Silnik 2.5 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
2,92
33% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygląd zewnętrzny. Profil rekina, szeroki tył, piękna linia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja przednich kielichów, tylnych błotniów i tylnej części podwozia
Układ hamulcowy : Słąby i drogi. Trzy modyfikacje nic nie poprawiły. Częśto gną się tarcze
Zawieszenie : Bardzo dorgie zawieszenie wielowahaczowe z przodu i z tyłu.
3,0
Całokształt
Auto bardzo słabe pod względem technicznym. Wszech obecna korozja, źle zabezpieczone profile, cienki lakier i słabe blachy. Najbardziej należy się wystrzegać korozji kielichów przednich od strony komory silnika i od spodu. Jeśli auto już jest tam zaatakowane przez rudą to należy je omijać. Korozja tylnej części podwozia również dyskwalifikuje je z użytkowania.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny. W każdym zakresie prędkości potrafi dać przyjemność i zapewnić przyśpieszenie. Momentalnie reaguje na pedał gazu. Wyprzedzania to czysta radość i zero stresu. Dźwięk V6 pod maską przyprawia o gęsią skórkę i powoduje zazdrosne spojrzenia ojców wyprowadzających dzieci na spacer. Pod względem mechanicznym, rozwiązania techniczne proste i raczej proste. Silnik doskonale znosi zasilanie sekwencyjną instalacją LPG. Super współpracuje ze sterownikiem Stag 300 i Stag 4. W przypadku zakupu galant z silnikeim 2.5 V6 należy przyjrzeć się kosztami wymiany rozrządu i wymiany świec zapłonowych- Czy aby nie będą zaporowe dla właściciela.
4,0
Skrzynia biegów
Automat TipTronic jest doskonały. Delikatnie i szybko zmienia biegi (w porównaniu do innych aut z tej epoki np Citroen Xsantia i Honda Accord). Kick Down niemal natychmiastowy. Niestety koszty wymiany oleja i filtrów spore (400zł olej z filtrem). Mało który mechanik ma pojęcie jak się do tego zabrać. Zalecę korzystać z zakładów specjalizujących się w automatach. Skrzynia czasami awaryjna.
3,0
Układ jezdny
Nic do zarzucenia. Sprawne zawieszenie i dobra geometria to podstawa. Wtedy auto jedzie jak po sznurku, świetnie pokonuje zakręty. Podróżowanie po autostradzie to sama przyjemność. Koszty naprawy zawieszenia wielowahaczowego (przód + tył) są ogromne. Mało kto potrafi ustawić w tym geometrie (przód + tył)
Komfort
2,0
Widoczność
Sedan: Słaba widoczność do przodu. Nawet rosły chłop nie widzi gdzie się kończy samochód (trzeba pamiętać o wystającym zderzaku). Czasami zdarza się zgubić dokładkę zderzaka na krawężniku. Widoczność do tyłu również słaba. Czujniki cofania to podstawa. Grube słupki z przodu utrudniają.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Kierowca siedzi jak w ulubionym fotelu przed telewizorem. Pasażer z przodu i pasażerowie z tyłu również mają dużo miejsca. Fotele bardzo wygodne. Dużo schowków. Wyposażenie elektryczne, oświetlenie wnętrza SUPER. W przypadku sedana i montażu butli LPG w miejscu koła zapasowego należy pożegnać się z bagażnikiem lub kołem zapasowym. Mało schowków w bagażniku. Meble z ikei trudno się transportuje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Częste usterki układu klimatyzacji (węże pod maską, kompresor chłodnica, czujnik temperatury zewnętrznej) Po za tym nawiew i ogrzewanie super. Świetnie rozwiązany nawiew na nogi pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla pasażerów i dla kierowcy. Auto bardzo szerokie. Podróż w cztery osoby to bajka. Pięć osób też dobrze. Fotele i kanapa świetne. Wszyscy mają dużo miejsca na nogi. Wysocy faceci bez problemu mieszczą się z przodu i tyłu. W tej kategorii Galant wygrywa niczym najlepsza limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Podwójne uszczelki w drzwiach, grube drzwi, świetne materiały. W środku jest naprawdę cicho. Nawet dmuchawa nie hałasuje. Nawet fabryczne audio niczego sobie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie. Koszt wymiany rozrządu - 1500zł. Koszt wymiany świec zapłonowych (6sztuk) - 900zł Przewody zapłonowe - 150 - 250zł Kopułka - 250 - 300zł Olej w automatycznej skrzyni biegów - 11L*35zł + filtr Dziwne rozmiary opon (niepopularne i drogie) Tarcze hamulcowe przód ATE 2* 300zł + klocki ~200zł Tarczo bębny tył. Jeden wahacz na przód - 200 - 300zł Komplety wahaczy z allegro za 600zł się nie sprawdzają.
2,0
Stosunek jakość/cena
Ogólne wykonanie słabe. Czasami kuriozalne pomysły jak na przykład drewniana deska w bagażniku podtrzymująca wykładzie (fabryczne rozwiązanie!) Słabe blachy, drogie części. Samochód mało popularny co czyni go drogim w utrzymania.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo i często. Po czasie użytkownik stwierdza że chyba tak ma być. Większość mechaników patrzy z pod oka na ten samochód. Bardzo drogi interface diagnostyczny do komputera. Mało dostępnej dokumentacji technicznej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo i często. Po czasie użytkownik stwierdza że chyba tak ma być. Większość mechaników patrzy z pod oka na ten samochód. Bardzo drogi interface diagnostyczny do komputera. Mało dostępnej dokumentacji technicznej.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
11,1
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Galant VIII Sedan