Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VIII Sedan

B2rt3k, 12 lat temu
Silnik 2.5 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 269 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dźwięk silnika V6
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korodujące nadkola
Układ hamulcowy : geometria tarcz
Układ elektryczny : spięcia zegarka
5,0
Całokształt
To jest to co chciałem. Po zmianie samochodu z Vectry B 1.6 16V nie liczyłem na niskie spalanie, ale komfort jazdy jest dużo lepszy. Jakość wykończenia wnętrza nie nudzi jak to w autach niemieckich, które ma każdy. Posiadam limitowaną wersję NARDI TORINO wersja po liftingu z 12.1998 r (kierownica skóra/drewno, bananowa skórzana tapicerka, tempomat, kontrola trakcji, itd.). Nie mam tylko panoramicznego szyberdachu, ale z mojego doświadczenia z autami z szyberdachem, to nawet się ciesze, bo problem mniej z przeciekaniem. Najlepsze auto jakie miałem do tej pory. Moje marzenie to Legnum VR4, ale to trzeba trochę więcej odłożyć na paliwo :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jedyny racjonalny dla tego auta. V6 brzmienie + osiągi rewelacja. Przetestowany w pierwszym miesiącu jednak \"wir\" w baku spowodował, że zdjąłem trochę nogę z gazu :D Zapas mocy pozwala wyprzedzać bez redukcji biegu. Przebieg auta 270000 km i nadal jeździ na pełnym syntetyku, bez dolewek między wymianami.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa skrzynia biegów. Brakuje 6 biegu przy tej mocy. Na zimnym silniku gdy na dworze jest minusowa temperatura płyn sprzęgła póki się nie rozgrzeje, to ciężko wchodzą biegi. Od czasu do czasu wsteczny chrupnie. Bardzo fajne krótkie skoki lewarka i długie przełożenia do odcięcia przy 7500 obr.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe robi swoje. Przód jest trochę kłopotliwy jeśli auto było po stłuczce. Dobrze sobie radzi na polskich drogach. Ceny wahaczy średnio 200-250 zł/sztuka zamiennik, a jest ich 3 na kole z przodu i 4 na tyle.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność do przodu bardzo dobra, tył jak to w sedanie ciężko zobaczyć koniec auta. Lusterka dosyć duże i dobra w nich widoczność.
4,0
Ergonomia
fotele wygodne, dużo miejsca w przodu i z tyłu, dodatkowy schowek na okulary, światła oświetlające kabinę przy tylnych drzwiach, podłokietnik z drugim dnem, rozmieszczenie przycisków dobre, tylko przyciski przeciwmgłowych i regulacji świateł trochę zasłonięte przez kierownicę podczas jazdy trzeba chwilkę poszukać (zwłaszcza jak żarówka strzeli). W bagażniku dużo miejsca, duży otwór załadunkowy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto bardzo szybko się nagrzewa, podgrzewana przednia szyba ułatwia odmrożenie jej w sezonie zimowym, podgrzewane lusterka razem z tylną szybą. Posiadam również podgrzewanie siedzenia, które są niezbędne przy skórzanej tapicerce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nikt nie nalega na mało miejsca w tym aucie, chyba że kierowca jest nazbyt wygodny :p spokojnie 5 osób może podróżować.
3,0
Wyciszenie
Niestety tutaj Japończycy się nie postarali. przy prędkościach powyżej 100-120 km robi się głośno. Uszczelki mam całe, a wyczytałem, że to prawdopodobnie wina mało opływowych lusterek. Kilka uszczelek okiennych załatwiło sprawę i jest dużo ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw większe ze względu na silnik V6 i mało miejsca pod pokrywą silnika. Spalanie paliwa w trasie przy 2 osobach 7,5/100, 5 osób na pokładzie 8,0/100 na odcinku 200 km, średnio wychodzi w przedziale 9-10/100. W mieście auto nie sprawdzane. w trasie można wykręcić nawet 11-12/100 jak się ktoś śpieszy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli ktoś woli auta benzynowe i dużo nie jeździ, to za taką cenę dla mnie nic lepszego nie ma. Jedyne czego brakuje, to komputera spalania, ale chyba czasem lepiej nie wiedzieć HEHE. Posiadam auto bezwypadkowe ze Szwecji z pełną dokumentacją co jest dla mnie gwarancją, że nie było przekręcone i poskładane z 5 innych jak to się robi z autami z Niemiec, Francji, Włoch, itp. GORĄCO POLECAM !!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic nie robione. Zobaczymy co wyjdzie z czasem. Odzywają się czasem plastiki we wnętrzu no i zegarek który się zacina. Mata grzewcza siedzenia czasem grzeje tylko plecy, albo pupę. Przy przebiegu 270000 km skóra jest już gdzieniegdzie przetarta i nadaje się do renowacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Geometria tarcz ucieka jeśli zastosuje się słabe zamienniki. Korodujące nadkola z tyłu. Na szczęście nie są to duże koszta, bo oryginalna tarcza 276mm kosztuje 130 zł/szt, a reperaturka na jedno nadkole do 150 zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
11,1
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Galant VIII Sedan