Spalanie: Generalnie na trasie poniżej 9 l. Ostatnio na trasie z W-wy do Tarnowa przy spokojnej jeździe bo padało, spalił dokładnie 7,66 l/100 km i to jest jak narazie rekord małego spalania. Z powrotem spalił 8,8, ale tu już było deptanie nawet do ... prawie maxa km/h. Tylko jeżdżąc po mieście nie spalił mi jeszcze nigdy więcej niż 12l, a z reguły w 10-11 litrach na 100 km się mieści, więc jak na tą masę, moc i przyjemność z jazdy to nic. Dzisiejsze nowe samochody tej wielkości nie palą mniej mając pod maską 1,8 lub 2,0. Nawet diesle palą w mieście 7-8 litrów, co biorąc pod uwagę ich koszt zakupu mija się z celem kupowanie takich samochodów robiąc mniej niż 30 tys. km. rocznie. Zamienniki do Galanta kosztują tyle co do Golfa więc nie ma się czym przejmować a samochód jest uznawany i ma opinię wsród użytkowników i mechaników bezawaryjnego. Galant został wyprodukowany w Japoni, a nie jak większość japończyków w Europie z Toyotami na czele. Zachęcam gorąco do kupowania tego modelu. Dobrze utrzymane egzemplarze z silnikiem 2,5l są poszukiwane i bardzo mało tracą na wartości.
Wielu osobom się podoba za to mnie zachwyca. Emocje jakie wzbudza ten model Mitsubishi szczególnie wśród Mitsumaniaków są nie do opisania szczególnie w połączeniu z tym silnikiem, a ja jak widać również do nich należę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Poezja. Ta poezja to właśnie dzięki silnikowi, który ani nie ma wielkiej mocy ani pojemności, ale za to krzywa momentu obrotowego tak została ustalona przez producenta że ten samochód wystrzela jak rakieta. Praktycznie mało jest samochodów tej wielkości 4,5m długości które mają po 170- 200 KM i wygrałyby sprint do 100km/h i to niezależnie czy diesel czy beznyna. Samochód bardzo ładnie przyspiesza już od niskich obrotów i nie ma potrzeby \"wkręcania\" go na wysokie obroty żeby sprawnie się poruszać.
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Jak na na klasę średnią wyższą zawieszenie zostało właściwie i komfortowo zestrojone, co nie oznacza że jest miękki jak kanapa.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na ponad 200 tys. przebiegu trzyma się znakomicie łącznie ze sprawnymi elektrycznie regulowanymi przednimi fotelami i ich podgrzewaniem.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW
[l/100km]