Silnik
: Spalanie 2,5l jednostki benzynowej... przygotowałem się na przedzial 15l-20l. A tu niespodzianka. Chociaz 15l-20l tez mozna osiagnąć, ale kto sie takim autem ściga od świateł do świateł
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: tylne nadkola, mają tendencję do purchlowacenia :)
Układ hamulcowy
: NIE jest to USTERKA, ale mogłyby byc lepsze
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
O niebo lepiej niż poprzednie Mitsubishi Lancer (4-cyl. 1.3) Zbiera sie od wolnych obrotów, równo, płynnie i bez najmniejszego wysiłku, na każdym biegu. Ponad 170kkm na liczniku i w ogóle tego po nim nie widać.
Od ok.4000 obr. rwie jak szalony i nie sugerujcie się ze ma "tylko 163KM" Bo MIEĆ a WYKORZYSTAĆ 100% to dwie różne rzeczy - tego nauczyl mnie ten samochód.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemne, długie przełożenia. Przy tej mocy i pojemności silnika - bajka. Niewielki wzrost obrotów powoduje nieproporcjonalny wzrost prędkości :)
Biegi wchodzą precyzyjnie, z delikatnym i przyjemnym oporem.
4,0
Układ jezdny
Z racji tego, że mam delikatny problem z kręgosłupem nastawiam się na komfort - jest go aż nadto. Mam wersję Elegance, która zachowuje się trochę jak sztywny ponton. Przecudownie bujnie amortyzując nierówności. Jak dla mnie ocena 5, ale oceniam subiektywnie i żeby nieprzepisowo pokonywać zakręty na drodze przydałoby się trochę niższe zawieszenie i szersze opony -i będzie OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Jestem wysoki (185cm) i nie mam problemu z widocznoscia, ale mam akurat sedana i tyłu trzeba się "nauczyć".
5,0
Ergonomia
Climatronic, seryjne radio Mitsubishi, i nic poza tym na panelu srodkowym - bardzo funkcjonalne.
Przełączniki regulacji lusterek, podgrzewania siedzeń - wszystko na miejscu.
Wygodne klamki z zamknięciem(nie ma wciskania :), standardowe kratki nawiewu.
Czujnik zmierzchowy usprawnia oswietlenie wszystkiego czego się da(schowek, stacyjka, schowki między siedzeniami, schowek w podłokietniku.
Tylne siedzenia dzielone i składane, bagażnik ogromny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic sprawuje sie bardzo dobrze. Kilka trybów działania, dwa poziomy funkcjonowania klimatyzacji, płynna regulacja temperatury co 0,5st. C, ogrzewanie szyby przedniej, tylnej i lusterek, bardzo szeroki zakres obrotów nawiewu.
Sposób działania climatronica jest specyficzny, ale wydajny i skuteczny; przy zimnym wnetrzu grzeje szybko i intensywnie (wyższa niż zadana temp.) co daje mylne wrażenie przegrzewania - az do momentu osiągnięcia ustawionej temp. - czujniki temp. dla przedniej i tylnej częsci wnętrza pojazdu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarcza w zupełności. Bagażnik ogromny. Podłokietniki z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Mam trochę zużyte uszczelki drzwi i powyżej 120km/h nieco szumi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2499ccm, 163KM i 1400kg zużycie paliwa bardzo dobre!
Części niekoniecznie drogie, a jeśli nawet to kupowane bardzo rzadko.
5,0
Stosunek jakość/cena
prawie 170tys. PLN cena katalogowa w dniu produkcji modelu... obecnie (rok 2007) od ok. 25tys. za ubezpieczony, opłacony, po serwisie egzemplarz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczą trochę plastiki i o zgrozo!! przepaliła mi się żarówka lampki podsufitowej pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW
[l/100km]