Inne
: KOMFORT JAZDY, szczególnie na trasach. Jeździłem wieloma samochodami, ale nie wiele mogło się pochwalić wygodniejszymi warunkami jazdy a nie były to samochody z tej półki cenowej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Należy jak najszybciej zabezpieczyć tylne nadkola, gdyż mimo ocynku wada konstrukcyjna jaką jest łączenie blach na rantach jest przychylna dla ocynku
Układ elektryczny
: Naprawa zegarka to 15min roboty, ale konieczna w niemal każdym egzemplarzu
5,0
Całokształt
Bardzo dobre i ponadczasowe autko. Ekonomiczne jak na pojemność i masę, wygodne w środku. Mocno agresywny wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udana jednostka. Oszczędna przy jeździe ekonomicznej i agresywna gdy potrzeba mocy. Do tego niezawodna. Trzeba jednak pilnować terminów serwisowych gdyż części GDI nie należą do najtańszych, ale właściciel każdego takiego auta będzie o tym pamiętał. Przyspieszenie 9s-100km/h
4,0
Skrzynia biegów
Niczym szczególnym nie wyróżnia się od konkurencji. Przy moim przebiegu nie było problemów z synchronizatorami. Biegi wchodzą pewnie, ale nie nadaję się do sportowych przyłożeń
5,0
Układ jezdny
Miękki, trzyma się bardzo dobrze w zakrętach. wielowachacz z przodu i podwójny wachacz z tyłu zapewniają kierowcy ospały tryb jazdy na trasie.
Komfort
4,0
Widoczność
Maska w kształcie rekina i wysoki kufer nie pomaga niskim osobom, ale w mojej wersji fotel można mocno podnieść elektrycznie do góry, więc problem zniwelowany. Wersja z czujnikami parkowania dla początkujących kierowców jest zalecana.
4,0
Ergonomia
Przyciski, wloty, uchwyty itp wykonane bardzo porządnie. Mocno intuicyjne rozmieszczenie i ładna stylizacja (polecam wersję ze skórzaną tapicerką)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik spełnia swoje zadanie. Wydajny i dość mądry układ z dużą graniczną ilością czynnika. Ogrzewanie stoi na jeszcze wyższym poziomie, szybko się nagrzewa. Komputer bardzo intuicyjny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam dwa metry i z przodu nie ma problemu. 4-5 osób mojej postury może być spory problem z osobami na tylnej kanapie. W innym przypadku jazda w 5 osób w dłuższą trasę nie jest męcząca.
5,0
Wyciszenie
Zoskoczyło mnie bo silniki GDI nie należą do najcichszych jednostek przy otwartej masce. W środku wyciszenie wzorcowe. Silnik odzywa się właściwie dopiero powyżej 3000obr/min. W trasie przy prędkości 130km/h nie przeszkadza powiew powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2.4 wskazuję, że spalanie może być spore jednak przy trybie ekonomicznym można uzyskać przyzwoity poziom w mieście i na trasie (10,2 / 7,5). Zasługa technologii GDI.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest klasy jaguara lub lexusa, ale i przed właścicielami tych marek nie ma czego się wstydzić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,5 roku za mną a oprócz paru elementów zawieszenia, wymiany filtrów i płynów, naprawy zegarka i zabezpieczenia tylnich nadkoli przed korozją nie ruszałem w zasadzie nic. Nigdy nie udało się nie przejść przeglądu ;)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2,5 roku za mną a oprócz paru elementów zawieszenia, wymiany filtrów i płynów, naprawy zegarka i zabezpieczenia tylnich nadkoli przed korozją nie ruszałem w zasadzie nic. Nigdy nie udało się nie przejść przeglądu ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 GDI 150KM 110kW
[l/100km]