Zawieszenie
: Geometria niby OK, a mimo wszystko nierównomierne zużycie opon.
Silnik
: Im cieplej tym słabiej
5,0
Całokształt
Doskonały i niezawodny samochód. Idealny na dalekie podróże. Zrobiłem na nim wycieczkę po Europie (CZ, AT, IT, FR, MC i spowrotem) oraz wiele innych do Austrii i Włoch. Nigdy mnie nie zawiódł.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik oszczędny jak na swoją pojemność. Niestety absolutnie nie odczuwało się tych 150 KM, włączenie klimy oraz wysokie temperatury potęgowały \"efekt muła\". Kiedy natomiast temp. otoczenia spadała poniżej 20°C to wtedy dopiero osiągi stawały się w miarę przyzwoite. Byłem z tą przypadłością w ASO - tam niestety nic na to nie poradzili. Na zimnym silniku czasami wariowały obroty, ale trwało to ok. minuty od odpalenia, później już było OK.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna, 5-biegowa skrzynia biegów z długimi przełożeniami nie sprawiała żadnych problemów. Biegi wchodziły precyzyjnie, bez żadnych zgrzytów.
4,0
Układ jezdny
Posiadałem wersję Avance, która była obniżona fabrycznie o 30mm w stosunku do normalnej wersji, co przekładało się na świetne trzymanie w zakrętach. Auto stworzone na autostrady, których w Polsce brak, na szczęście samochód był używany głównie po za granicami naszego zacofanego kraju. Jedyny mankament zawieszenia był taki, że po wjechaniu w \"polską\" dziurę zawieszenie dobijało do końca co skutkowało uszkodzeniem opony i felgi. Przytrafiło mi się to 2 razy w ciągu trzech lat użytkowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność taka sobie, tyłek praktycznie kilkanaście cm nad asfaltem także na pewno gorsza widoczność niż w autach klasy SUV. Parkowanie do tyłu na wyczucie. Dobre lusterka boczne z widokiem na martwy punkt.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jedynie regulacja jasności podświetlenia zegarów i panelu środkowego była w troche dziwnym miejscu. Ogólnie po 5 godz. w trasie bez przerwy nie odczuwało się większego zmęczenia. Siedzenia bardzo wygodne i praktyczny podłokietnik ze schowkiem. Dobrze trzymający i praktyczny uchwyt (schowek) na napoje. Niestety brak miejsca na butelki 1,5 L.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie się zimą i bardzo wydajna klima latem - klimatronic bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży, wygodny samochód z ogromnym bagażnikiem. Przy wzroście 186 cm siedzenie kierowcy odsunięte na MAX do tyłu.
5,0
Wyciszenie
świetne wyciszenie ! Przy 140 km/h można rozmawiać szeptem, słychać tylko wiatr. Powyżej 180 km/h zaczyna trochę świszczeć przez uszczelki drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na silnik 2,4 cm³ rewelacyjne. Przy normalnej jeździe na trasie (130-150 km/h) spalanie ok. 8 L/100 km. Przy ekonomicznej jeździe na trasie (90-120 km/h) spalanie rzędu 7 L/100 km. Spalanie na miescie nie mierzone, gdyż samochód głównie jeżdżony na trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie doceniany i rzadki szczególnie w limitowanej wersji Avance, wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem go 3 lata, zrobiłem 44.000 km i nic nie padło. Japończyk starej szkoły ;-) Jedyne co wymieniłem to przedmuchany elastyczny łącznik (plecionka) układu wydechowego, po za tym nic.
Samochód regularnie przeglądany w ASO co 15.000 km
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Duży problem z geometrią zawieszenia. Ustawiane wielokrotnie w różnych warsztatach w Polsce i w Austrii (ÖAMTC) mimo to i tak nierównomiernie zbierało i ząbkowało opony. Poza tym bez poważnych usterek. \"Jak dbasz, tak masz\" ;-)
Samochód nie był używany w zimie, garażowany co przekładało się na brak korozji i oryginalny, \"zdrowy\" tłumik, co nie jest takie oczywiste w 10 letnim samochodzie. Maleńkie zmarszczenie lakieru na drzwiach kierowcy na dole w rogu i to tyle jeśli chodzi o korozję 10 latka z oryginalnym lakierem. Samochd absolutnie bezwypadkowy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 GDI 150KM 110kW
[l/100km]