Nadchodzi czas rozstania. Z perspektywy 5 lat eksploatacji był to całkiem udany zakup. Wrażenia z jazdy ok, usterkowość jak na swoje lata w miarę ok, wrażenia estetyczne rzecz gustu - mi się Galant podobał i podoba!
Wrażenia
5,0
Silnik
Pancerna jednostka, pamiętająca jeszcze lata 70 bodajże. Prawdopodobnie jeden silnik przeżyłby dwie karoserie.
Może brakowało czasem ciut mocy/momentu, ale do normalnej jazdy bez szaleństw w sam raz.
3,0
Skrzynia biegów
Zależy jak na to patrzeć, precyzja - średnio dobrze, trwałość - raczej słabo (synchronizatory), zestrojenie - dla mnie super bo więcej po mieście jeździłem, długa 2 i 3 dawała radę.
4,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie, choć niezbyt duża trwałość.
Nie bawiłem się w super szybkie pokonywanie wiraży, ale na prostej, dziurawej drodze w trasie czułem się bezpiecznie.
2,0
Karoseria
Ameryki nie odkryję - rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód starszej generacji, wąskie słupki, duże szyby. Jak na gabaryty parkowało się dość sprawnie (pomijając promień skrętu)
4,0
Ergonomia
Raczej ok. Było może kilka denerwujących szczegółów, ale niezbyt istotnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie - było, grzało. Samochód dość szybko łapał temperaturę.
Klimatyzacja - miałem model bez! Jeszcze nie wiedziałem że będzie mi potrzebna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 dorosłe osoby z dobytkiem jadące 1000km na wakacje dały radę.
2,0
Wyciszenie
3000 obrotów przy 115kmh na V biegu to trochę za dużo i trochę za głośno. Na autostradzie mimo pewnego prowadzenia, przy 150kmh było głośno jak w 20-letnim aucie segmentu B.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty części zamiennych akceptowalne.
Koszty paliwa/LPG akceptowalne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość tego samochodu jest przeciętna (nie zła, ale też nie wybitna), a jak patrzę jak wygląda rynek i widzę ceny za 20 letnie Galanty to pewnie można kupić za tę kwotę coś bardziej bezproblemowego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- zawieszenie nie jest na nasze drogi
- przepalające się żarówki (świateł, podświetlania tablicy rejestracyjnej, podświetlania tablicy rozdzielczej) - mam wrażenie że częściej niż powinny
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- miałem tylko jedną grubą - urwałem zaczepy w obu amortyzatorach na Słowacji, ale dzięki wielowahaczowi z tyłu udało się wrócić w miarę bezproblemowo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 136KM 100kW
[l/100km]