Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VIII Kombi

Artoos, 17 lat temu
Silnik 2.5 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moje pierwsze V6, coś niesamowitego, można wprawdzie kupić VR6, ale to nie to samo. Następny, może V8?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wyciek oleju z silnika. Wymiana uszczelki załatwiła sprawę, jednak gdyby nie internet, sprowadzenie jej trwało by wieki...
5,0
Całokształt
Jest to duże (ale bez przesady, klasa Mondeo czy Omegi), bardzo wygodne kombi. Na wyposażeniu ma wszystko o czym można zamarzyć, łącznie z piękną jasną skórą, która nawet się za mocno nie wyciera. Mini ciężarówka to nie jest, więc bagażnik jest mniejszy niż można się spodziewać (ale wcale nie mały), za to ludzie mają więcej miejsca.Samochód nie jest krzykliwy, lecz elegancko stonowany z drobnymi sportowymi akcentami. Polecam ludziom praktycznym, nie jest to auto dla pozerów ( dla nich jest Audi lub Alfa). Części są dostępne, ale nie od ręki gdyż model ten jest raczej mało spotykany (za to mamy pewność, że taki samochód jest jeden, lub jest tylko kilka w (dużym) mieście. Wnętrze, bajka nic dodać nic ująć (no może ten uchwyt na kubki). Polecam szukać jasnej skóry, jest naprawdę piękna. Nagrzewa się mniej jak welur (kolor) a zimą mamy do dyspozycji dwustopniowe podgrzewanie tyłka. Co do silnika to polecam V6 (jasnej skóry z innym silnikiem nie widziałem), fanem automatu nigdy nie byłem, więc co do skrzyni mam mieszane uczucia.
Wrażenia
5,0
Silnik
V6 i tylko taki. Cudowny pomruk, zero wirbracji (pierwsze uczucie, spotęgowane automatem, że to silnik elektryczny!!!),wystarczająca moc, chociaż nie jest elastyczny jak guma, ale na obroty wkręca się super. Teraz wiem za co Amerykanie lubią V-ki.
4,0
Skrzynia biegów
Mój to automat, o wygodzie nie ma co wspominać, ale trzeba się nauczyć nim jeździć, by wykożystać pełną moc. Jak dla mnie to przy normalnej jeździe trochę za wcześniej przerzuca biegi. Przydał by się chyba do miasta tryb sportowy.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie skomplikowane, wielowachaczowe, komfortowe (nawet bardzo), więc trochę buja, ale z szybkim pokonywaniem zakrętów nie ma problemów, a zmiany obciążenia (łoś) też nie bujają nim jak balonem (opony mają duże znaczenie)
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak w każdym dużym kombi, trochę utrudniona.
5,0
Ergonomia
Jeśli miał bym się czepiać, to pragnę zauważyć, że nie ma z przodu uchwytu na kubki, reszta jest perfekcyjna. Ponoć w tej kwestii liderem są Niemcy... no cóż w porównaniu z A4, tutaj nie trzeba nic szukać, ręka sama znajduje...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, można się przeziębić!!! Trzeba dodać jeszcze cudowny panoramiczny dach i mamy pełen obraz. Nawet pies w upał w bagażniku po jakimś czasie przestaje dyszeć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć, jest to raczej duży samochód. Jedyne co widziałem lepsze, to brak tunela środkowego w Hondzie Civic, ale to inny rodzaj samochodu...
4,0
Wyciszenie
Pod tym względem nie znalazłem jeszcze idealnego samochodu. Jest naprawdę ciszej niż w kompaktach czy np. A4. ale wentylator mógł by być cichszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spory silnik, 6 cylindrów, 1,5 tony i do tego automat. Jedyny ratunek to LPG, które silnik dobrze toleruje. Miasto na LPG to 15-18 litrów (korki itp), ale w trasie gęba się uśmiecha!!! Jazdąc do 120 km/h spali ok 10-11l LPG, autostrada przy ok 140-150, spalanie 12l LPG. Nie można porównywać tego silnika do 1,4 lub 1,8. Jednak biorąc pod uwagę LPG, staje się atrakcyjniejszy nawet od diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę wyposażenie i możliwości, piątka z plusem. Nie znajdzie się innej limuzyny (a kombi to już napewno) z pełnym wyposażeniem, łącznie z jasną skórą w takiej cenie jak Galant. Samochód się nie psuje, jak to prawdziwy jakoniec, części mają ceny normalne (czyli jak do każdego) samochodu klasy średniej wyższej. Spalanie jest jak na taki silnik małe, po założeniu LPG wogóle staje się do przyjęcia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,50 zł
10,9
l/100km
13,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Galant VIII Kombi