Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VIII Kombi

Tomasz N, 6 lat temu
Silnik 2.5 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na V6 to pali w miarę mało. Może nie jest to wyścigówka z toru ale bardzo sprawnie wchodzi na obroty i ładnie mruczy.
Inne : Wygląd jak na staruszka 5 gwiazdek +
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja zjadająca nadkola i podwozie. Trzeba często doglądać, naprawiać i konserwować.
5,0
Całokształt
Żwawy rudzielec, nie chce się zepsuć, tylko ta korozja na błotnikach... Ponadczasowy wygląd sprawia iż nawet tak stare auto wygląda dalej świetnie. Szkoda, iż Mitsubishi uśmierciło takie charakterne auta jak Galant. Ustawił bym się pierwszy w kolejce po nowy egzemplarz. Poza korozją karoserii denerwuje mnie jeszcze długi pedał sprzęgła o który zahaczam lub podnoszę piętę aby wcisnąć. Poza tym to genialne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładnie brzmiący, aczkolwiek bez dużego bulgotu V6. Rozgrzanego prawie w ogóle nie słychać na postoju. Nie ma wielkiego apetytu na paliwo zwłaszcza w trasie.
3,0
Skrzynia biegów
Przy zużytej skrzyni synchronizatory często się sypią i ciężko wbić 1-wszy bieg, Na zimnym ciężko może też wejść 2-gi bieg. Na rozgrzanej skrzyni wszystko wraca do normy. Galant jeszcze nie lubi słabej jakości sprzęgła ze słabym dociskiem bo pogarsza ono osiągi.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny daje dobre informacje i jest bardzo responsywny. Bardzo przypomina mi ten z mondeo oraz A4. Amortyzatory dobrze "wybierają" nierówności.
3,0
Karoseria
Największą bolączką modelu jest korozja. Trzeba dbać o podwozie oraz nadkola które korodują na potęgę. W tym aucie opłaca się walczyć z korozją bo mechanika samochodu nierzadko przeżywa karoserię.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic do zarzucenia jeżeli chodzi o widoczność. Wszystko widać w lusterkach i przez szyby.
5,0
Ergonomia
Jak na końcówkę XX wieku to bardzo bogato wyposażone i przemyślane auto. Podłoga w kombi składa się na równiutkie zero razem z progiem załadunkowym. Bardzo dobrze pakuje się ładunek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ogrzewanie szybko działa a w lecie sprawna klimatyzacja chłodzi. W porównaniu do innych modeli wypada moim zdaniem lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje. Denerwuje tylko twardy plastik tunelu środkowego na którym opiera się kolano.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach wyższych niż 120km/h jest bardzo głośno. Dobrze że jest V6 bo inaczej świstu bym nie zniósł. Plastiki na tylnej klapie też dokładają gwiazdkę na minus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość mało pali jak na V6. Wymienianie części na oryginalne lub wysokiej jakości eliminują problem na bardzo długo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość/cena to chyba największy atut tego zgrabnego auta. Plusem jest zawieszenie niwomat które samo się poziomuje :o
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wężyk klimatyzacji uległ uszkodzeniu. Lecz jeszcze nie zdarzyło się aby auto nie dojechało do celu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wody wyzionęła ducha, lecz odbyło się to przy -22C, nie wiem czy ze starości, zużycia czy różnicy temperatury. Na szczęście nie była droga.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Galant VIII Kombi