Przeniesienie napędu
: Zdarza sie wytarcie wieloklinu na wałku automatycznej skrzyni.
Karoseria
: Dosyć częste ogniska rdzy na tylnich błotnikach.
Silnik
: Cykanie popychaczy zaworów. Nieszkodliwe,ale trochę drażniące.
4,0
Całokształt
Ze względu na koszt naprawy skrzyni biegów oceniam całokształt na dobry. Reszta jest super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zarzutu. Jedyną słabostką w tych autach są cykające popychacze zaworów. Jest to dość powszechne jednak zastosowanie odpowiedniego oleju (ja stosuję Castrol Edge 5w30) niweluje ten objaw. Można też wymienić popychacze...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje idealnie. Kick down jest jak turbo w odrzutowcu.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy i bardzo dobre wspomaganie dają piękne wrażenia z jazdy. Jadąc 60 czy 180 km/h ma się poczucie pewności trakcji.
Hamowanie zwiększa jeszcze bardziej tę pewność.
Komfort
4,0
Widoczność
Jako,że auto ma długi przód i wystające dosyć mocno zderzaki, może dla niektórych kierowców stanowić na początku wyzwanie,ale po opanowaniu tematu widoczność nie sprawia żadnych problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski są umieszczone w takich miejscach,że można łatwo operować całym osprzętem elektrycznym oraz skrzynia biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli doszukiwać sie mankamentów w tym przedziale to będzie to nieprecyzyjne regulowanie temperatury wewnątrz. Termometr w moim egzemplarzu zawyża prawdziwą temperaturę o ok 3 st. Ustawiając więc wymagane ciepło na 22st dostaniemy 19.
Druga rzeczą jest czasami spóźniona reakcja ogrzewania lub chłodzenia. Zanim sytsem zaskoczy,że ma przestać grzać jest już w aucie trochę za ciepło i w druga stronę podobnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki więc mogę spokojnie dać 5 w tej kategorii,bo zwracam na komfort dużo uwagi. Dużo miejsca dla kierowcy,kolana nie dotykają uszu,ani ni wbijają się w jakieś elementy kokpitu.
Fotele cofają się wystarczająco dla nawet wysokiej
osoby. Nie jest to wprawdzie w tym temacie Mercedes E-klasa, ale nie czuje się niedostatku. Oparcia przednich foteli idą na tyle mocno w dół,że można uciąć sobie drzemkę. Z tyłu miejsca mniej,ale w granicach przeciętnych w tej klasie aut.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać dopiero jak się \"wkurzy\" na kick-down i wskoczy na min. 4500obr./min. Wtedy go słychać,ale bardzo przyjemnie. Jak zrobi co trzeba, po wyprzedzaniu wraca do swojego \"cichego życia\" na 3000obr.
Żadnych stuków,łomotów zgrzytów spod auta nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy tu wiele od punktu widzenia i czym kto jeździł wcześniej. Jednak biorąc pod uwagę poj. silnika, auto zbyt \"krwiopijcze\" nie jest. Oczywiście pali więcej niż np. Honda Civic ,ale porównując do rywali z tej klasy jest oszczędniejszy. Oczywiście mowa o autach z podobnymi silnikami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po deszczu zostaje trochę wody w tylnej klapie po stronie kierowcy.Po otwarciu klapki dostępu do lampy cała woda spływa. Nie wiem którędy się tam dostaje.
Kiepski dostęp do żarówek postojowych z przodu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W silnikach 2,5 V6 z automatem pięta achillesową jest wieloklin na wałku głównym w skrzyni biegów.Jest pozostawiony ze słabszego modelu 2,4 i jego wytrzymałość jest niewystarczająca do momentu obrotowego w V6. Po przejechaniu 100-150 tys. km może się po prostu wytrzeć i wtedy konieczna jest jego wymiana. Całkowity koszt naprawy z podwójną wymianą oleju w skrzyni to ok 3-3,5 tys. zł. (wałek regenerowany,naprawa nie w ASO)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW
[l/100km]