Układ elektryczny
: Nie było nawet najmniejszej awarii. Samochód ma 13 lat i wszyściutko w nim działa. Nawet podgrzewanie foteli, najczęściej psujący się element w innych autach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Jeszce raz hydrokinetyk. To słaby punkt automatycznych skrzyń biegów w tych samochodach.
5,0
Całokształt
Moja żona wyszła bez szwanku z wypadku, w którym Audi A4 jadąc z prędkością określoną przez policję na 110 km/h i wymuszając pierwszeństwo wjechał w drzwi kierowcy. Audi spaliło się w rowie, a żona po jednodniowej obserwacji w szpitalu wyszła do domu!!! Po obejrzeniu wzmocnień w drzwiach przestały mi nawet przeszkadzań wyjątkowo wąskie kieszenie w drzwiach. Żona kupiła sobie w miesiąc po wypadku drugi identyczny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka napędowa 2,5 V6 24V.Absolutnie żadnych problemów, a przebieg przecież już znaczny. Nie jeździłem nigdy Alfą, ale słyszałem, że w serwisie alfy i fiata jej brata mają paskudną kawę. W serwisie Mitsubishi nie mówią do mnie po imieniu.
3,0
Skrzynia biegów
Brakuje piątego przełożenia. Co 100000 km pada wielowypust w hydrokinetyku. Jak umiesz sam zrobić to naprawa kosztuje 500 zł. Kik trochę opóźniony. Może kolega z poprzedniej opinii nie wie, że jak wciśniesz gaz i poczujesz opór to potem jeszcze trzeba trochę wcisnąć, aż prztyknie i wtedy czujesz ile ten samochód może.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie wielowachaczowe. Praktycznie bezawaryjne. Oczywiście nie jest to samochód sportowy! Nie mam uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Podczas jazdy po pośniegowym błocie sól wysycha na bocznych szybach akurat w miejscu, w którym zasłania lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo wygodnie jednak skórzane fotele nie trzymają cię w zakrętach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik po pewnym czasie nie domyka wlotu zimnego powietrza z zewnątrz trzeba raz na jekiś czas czyścić kanały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Mam 190 cm i bez problemu mieszczę się na tylnej kanapie. Spróbujcie w Alfie!
5,0
Wyciszenie
Cicho. Zamontowane fabrycznie w moim \"miśku\" Infiniti może grać cichutko, a i tak wszystko słychać. Trochę gorzej jak wciśniesz Kik, ale warkot V6 przy 6000 obrotów akurat mi nie przeszkadza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ta pozycja nie wypada najlepiej. Mieszana 12 l/100km, Miasto z fantazją 14 l/100km, trasa normalnie 9,5 l/100km. Trasa na tempomacie przy 120km/h po autostradzie w Chorwacji 8,5 l/100km. Pełna wymiana oleju w skrzyni biegów 11 litrów oleju po 40 zł za litr. Oryginalny filtr zewnętrzny 250 zł. I taką sztukę instrukcja serwisowa zaleca co 60000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie auto w dobrym stanie można kupić za 20000 zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa, nic nie odpada, nic nie trzeszczy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba bardzo, ale to bardzo uważać żeby co ok. 100000 km wymienić wielowypusty w hydrokinetyku (jak już pisałem koszt 500 zł jak zdemontujesz sam wyślesz do regeneracji, a potem sam zamontujesz). Jak nie zrobisz tego w porę to czeka Cię laweta. Poza tym brak poważnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW
[l/100km]