Silnik
: Bardzo silny i wytrzymaly, bezproblemowy. Wciaz moze konkurowac pod wzgledem osiagow z nowymi samochodami. I do tego w miare ekonomiczny.
4,0
Całokształt
Generalnie bardzo udane auto. Wygodne, , mocny silnik. Bardzo dobre na trase, wystarczajaco szybki, a przy tym nie jest zbyt paliwozerny. Pomimo, ze auto ma juz swoje lata, ale wciaz moze sie podobac. Jesli tylko trafi sie bezwypadkowy egzemplarz dobrze utrzymany i serwisowany na biezaco nie bedzie sprawial klopotu. Jeden minus niestety to korozja przedniej czesci w okolicach kolumn zawieszenia (tylko tam).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udana konstrukcja. Lubi wysokie obroty. Mocny. Bardzo cichy, a jesli go slychac na wyzszych obrotach jest to piekny dzwiek 6 cylindrow.
4,0
Skrzynia biegów
Tu troche gorzej. Naprawde zalezy jak sie trafi. Moja pierwsza byla fatalna i w koncu cos szczelilo choc jezdzila do samej zamiany. Natsepna przy tym samym przbiegu jest w porzadku. Nie nadaza za silnikiem. Szczegolnie przy szybkim ruszaniu i kiedy jest zimno 2 bieg lubi zgrzytnac. Reszta jest ok. Chodzi lekko, tylko w zimie potrzebuje troche czasu zeby sie zagrzala.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, cichy, nic nie puka. Slychac tylko szum kol. Jest dosc wytrzymaly, ale co roku cos trzeba wymienic. Mam tu na mysli gumy stabilizatora, lacznik stabilizatora, czy koncowke drazka (urok poskich dziurawych drog). Przy tym przebiegu amortyzatory wszystkie oryginalne fabryczne i maja jeszcze sporo zapasu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widocznosc do przodu jak i do tylu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka. Kazdy szybko sie odnajdzie. Wszystko na swoim miejscu no moze radio moglo by byc wyzej. Bardzo wygodne auto na dluzsze trasy. Podlokietnik i ogolna pozycja kierowcy bardzo wygodna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Calkiem wydajne ogrzewanie i chlodzenie. Klimatronik z regulacja co 0,5 stopnia robi swoje. Cichy nawiem z bardzo szerokim zakresem regulacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duzo miejsca z przodu i tylu. Bardzo wygodne fotele z elektryczna regulacja w 4 plaszczyznach + 3 stopniowa regulacja okolicy ledzwiowej co w moim przypadu jest bardzo wazne.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto z tych lat jest perfekcyjnie. Przy predkosci 160-180 mozna swobodnie rozmawiac i sluchac radia. Ale wiadomo czym wolniej tym lepiej. Jesli ktos ma bezwypadkowy egzemplarz powinien byc bardzo zadowolony. Ja nie mam, a i tak jestem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2.0 V6 doskonale. Na trasie przy spokojnej jezdzie mozna zejsc do 7 litrow. W miescie okolo 9-10 litrow. Przy bardzo ostrej i dynamicznej moze dojdziesz do 12.
5,0
Stosunek jakość/cena
Duza, komfortowa limuzyna za niewielkie pieniadze. O niebo lepsze od niemieckich konkurentow z tych lat i tansze w zakupie i w utrzymaniu. Bardzo dobrze wyposazone i malo awaryjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszysko bez zarzutu. Guma stabilizatora co 2-3 lata(ok 30 zl). Lacznik stabilizatora tak samo (ok 50zl). Jedynie koncowka drazka ( ok 80 zl)wychodzi czesciej. Co roku olej. Jakas zarowka sie trafi i tyle. Czesci niedrogie, oczywiscie japonskie i nie JC. Ale czasem trafi sie jakis bubel co trzeba reklamowac np. tarcze hamulcowe krzywe po 3 tys.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegow, ale wszystko zalezy od tego kto wczesniej i jak jezdzil. Lozyska kol przednich (jedno okolo 300 zl), ale po 220 tys. cos trzeba wymienic i sprzeglo (kpl okolo 500-700 zl zaleznie od producenta)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 V6-24 150KM 110kW
[l/100km]